וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: האפיפיור טייח התעללות בילדים

מסמכים שנחשפו ב"ניו יורק טיימס" בנוגע לפרשת התעללות מינית בילדים חירשים בכנסייה בארצות הברית, קושרים לכאורה טיוח מצד הוותיקן ומצד יוזף רנציגר, שמכהן כיום כאפיפיור

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ארבעה קורבנות להתעללות מינית שבוצעה על ידי כמרים קתולים בארצות הברית, הפגינו היום (רביעי) מחוץ לוותיקן בדרישה שהאפיפיור בנדיקטוס ה-16 יחשוף כיצד הוא ומשרדו טיפלו בהאשמות נגד כמרים מתעללים.

מוקדם יותר הועלו טענות על כך שהאפיפיור בנדיקטוס, לשעבר הקרדינל יוזף רצינגר ומזכיר המדינה הנוכחי של הוותיקן, הקרדינל טראצ'יסיו ברטונה, לא עשו דבר כשבישופים אמריקאים ביקשו את עצתם בטיפול בכומר שהואשם בהתעללות מינית בכ-200 ילדים חרשים בוויסקונסין שבארה"ב.

הכומר, האב מרפי, הואשם בהתעללות מינית בילדים, אפילו במהלך טקס הווידוי. הוא מת ב-1998. באותה תקופה עמד האפיפיור בראש המשרד שאחראי להחליט האם כמרים שהואשמו יועמדו לדין משמעתי ויפוטרו. לידי "הניו יורק טיימס" הגיעו מסמכים המראים כי ראשי הכנסייה סירבו להעניש את האב מרפי ואף ניסו להשתיק את המקרה כדי למנוע שערורייה.

רק בסוף השבוע שעבר פרסם האפיפיור בנדיקטוס התנצלות בפני קטינים שנוצלו מינית על ידי כמרים באירלנד, ואמר כי הוא חש "בושה וחרטה" בשל האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully