וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדאו: "הכרחי שנתערב בניהול משק המים"

שר התשתיות קיים מסיבת עיתונאים בה התייחס לממצאים החמורים של ועדת החקירה הממלכית לניהול משבר משק המים. "מעורבות הממשלה בקביעת מדיניות ניהול משק המים היא הכרחית"

עוז מרון

(צילום:עוז מרון; עריכה:גדי וינסטוק)

שר התשתיות עוזי לנדאו הגיב הבוקר (חמישי) למסקנות ועדת החקירה הממלכתית לניהול משק המים שפורסמו אתמול. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתל אביב אמר השר לנדאו כי "על הממשלה והכנסת לקבוע יעדים אסטרטגיים, בעוד שהנטל להכנת תוכנית אב שתתאם את היעדים יוטל על הדרג המקצועי – רשות המים", אמר לנדאו והוסיף כי "מעורבות הממשלה בקביעת מדיניות ניהול משק המים היא הכרחית".

לדברי לנדאו, אין עוררין על הקביעה החד-משמעית שמשק המים בישראל נמצא במשבר שאין כדוגמתו, כתוצאה מהזנחה ארוכת שנים והיעדר יד מכוונת. לטענתו, יש צורך משמעותי ליצירת מדרגות חיוב לאוכלוסייה, כך שמי שצורך יותר – ישלם יותר ומי שחוסך ישלם בהתאם. לנדאו אמר כי כבר הנחה את רשות המים להוסיף מדרגה שלישית ורביעית למבנה תעריפי המים.

עוד הוסיף שר התשתיות כי נוכח הליקויים שפורטו על ידי ועדת החקירה, הציע לקבוע במפורש שרשות המים תוכפף למשרד התשתיות הלאומיות. המציאות כיום היא שלנדאו נושא באחריות המיניסטריאלית לתיקון הליקויים, אולם אין בידיו סמכויות וכלים לביצוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מועצת המים תקום לתחייה?

לנדאו אף ציין כי כבר לפני כחודש ביקש להקים מחדש את מועצת המים כאשר לפחות שני שלישים מחבריה יהיו נציגי ציבור. לדבריו, במועצה ישבו נציגי צרכני המים (השלטון המקומי, נציגי התעשיינים, נציגי החקלאים), נציגי הגופים הציבוריים להגנת הצרכן (הארגונים החברתיים), נציגי ארגוני איכות הסביבה, נציגים מהאקדמיה, נציגי התאגידים ועוד, וכמובן, המשרדים הממשלתיים הרלבנטיים.

אתמול כאמור פרסמה ועדת החקירה הממלכתית לניהול משבר משק המים בישראל בראשות השופט פרופ' דן ביין, את ממצאיה. ועדת החקירה קובעת באופן חד משמעי כי "משק המים הישראלי נתון במשבר עמוק מתמשך, אשר אינו גזרה משמים ולא מכת טבע, אלא רובו ככולו מעשי ידי אדם". הדו"ח תוקף בחריפות את נציגי הממשלה ונציגי רשות המים שעסקו בנושא במהלך השנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully