וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה באו"ם: ישראל תפצה פלסטינים בעזה

מועצת זכויות האדם בז'נבה אישרה הצעת החלטה, לפיה על ישראל לפצות פלסטינים שנפגעו במבצע עופרת יצוקה. בנוסף, הוטל על הצלב האדום לבדוק השימוש בזרחן לבן ע"י צה"ל

האם ישראל תשלם לפלסטינים פיצויים על אובדן חיים ורכוש במהלך מבצע "עופרת יצוקה"? מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה היום (חמישי) הצעת החלטה לפיה ישראל תשלם פיצוי לפלסטינים שנפגעו במהלך המבצע ברצועת עזה, אולם לא הועברה החלטה נגדית התובעת מהפלסטינים לפצות את הצד הישראלי. את הצעת ההחלטה הגישה פקיסטן, והיא עברה ברוב של 29 מדינות שתמכו מול שש שהתנגדו. 11 חברות במועצה נעדרו מההצבעה.

לבד מההחלטה על מנגנון הפיצוי, הוטל על הצלב אדום לחקור האם ניתן להגדיר את השימוש שעשתה ישראל בזרחן לבן במהלך המבצע כשימוש בנשק מתלקח. חרף הביקורת שהופנתה כלפי המועצה בחד צדדיות נגד ישראל, ארבע החלטות נוספות המגנות את ישראל אושרו אתמול במועצה.

לפני כחודשיים נודע כי ישראל שילמה לאו"ם 10.5 מיליון דולרים בגין פציעות שנגרמו לאנשי או"ם ונזק שנגרם לנכסי הארגון במהלך מבצע עופרת יצוקה. "לאחר שהתשלום הועבר, הסכמנו שהנושאים הכלכליים הקשורים למבצע מאחורינו", אמר מרטין נסירקי, דובר בארגון.

"החלטנו לבצע תשלום חריג, וכך עשינו", אמר אז דיפלומט ישראלי בכיר בעילום שם. זה קשור אך ורק לנזק שנגרם לאו"ם". לדבריו, ישראל לא קיבלה אחריות חוקית לנזקים. חקירה שקיים האו"ם לאחר המבצע העלתה שעלות הנזק לארגון עומדת על כ-11 מיליון דולרים, רובו המכריע בשל פעילות הצבא הישראלי.

ישראל הגיבה להחלטת המועצה לזכויות אדם בהצהרה כי להחלטה שהתקבלה בז'נבה, "אין שום קשר לשמירה על זכויות אדם". לדברי משרד החוץ, "ישראל, כמדינה דמוקרטית, תמשיך לקיים ולהביא לכלל מיצוי את הליכי החקירה הפנימיים שלה, וזאת מתוך מחויבותה לשלטון החוק ולערכי המוסר. לישראל מערכת משפט מפוארת, הזוכה להערכה בינלאומית רבה. והיא תמשיך לממש את זכותה להגן על אזרחיה, תוך שמירה על אמות מוסר קפדניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully