וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלפת נציג המוסד - תמורת ערבות מליברמן"

לפי ה"אינדיפנדנט" הבריטי, שר החוץ הבריטי מיליבנד דורש כי שר החוץ אביגדור ליברמן יצהיר פומבית כי ישראל לא תעשה עוד שימוש בדרכונים בריטיים לצרכי מבצעים חשאיים

ישראל לא תורשה להחליף את נציג המוסד בבריטניה אם לא תצהיר בפומבי כי לא תעשה עוד שימוש בדרכונים בריטיים לצרכי מבצעים חשאיים, כך דיווח אתמול (רביעי) העיתון "אינדיפנדנט" הבריטי. שר החוץ הבריטי דיוויד מילבנד דורש כי שר החוץ אביגדור ליברמן יהיה זה שיצהיר על כך, וגורמים רשמיים בבריטניה טוענים כי אין מקום למשא ומתן על העניין.

הדרישה הבריטית מגיעה בעקבות פרסומים בתקשורת בארץ לפיהם ישראל תשלח נציג מוסד חדש ללונדון במקום הנציג שגורש.

ביום שלישי הודיע שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד בנאום בפני הפרלמנט, כי בריטניה רואה בישראל אחראית לזיוף הדרכונים בפרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי. כמו כן, אישר מיליבנד כי דיפלומט ישראלי יגורש מבריטניה בעקבות כך, אך לא אמר כי מדובר בנציג המוסד. לדבריו, "יש לנו סיבות להאמין שישראל אחראית לזיוף הדרכונים. הממשלה מתייחסת לעניין בחומרה רבה".

מיליבנד הוסיף כי "קודם כל, למען הסר ספק, במקרה של כל אחד מ-12 הדרכונים שזויפו בבריטניה, נמצא שהאנשים האלה היו רק קורבנות של גניבת זהות. לבריטניה לא היה מידע מקודם או מעורבות במה שקרה בדובאי. הסקנו שיש סיבות להאמין שישראל אחראית לשימוש לרעה בדרכונים הבריטיים, ושימוש לרעה מסוג זה הוא בלתי נסבל. העובדה שזה נעשה בידי מדינה שהיא חברה של בריטניה הופך את הדבר לגרוע יותר. הממשלה תנקוט בצעדים מסוימים בהתבסס על הראיות כדי להראות את חוסר שביעות רצונה מהעניין".

בנוסף, משרד החוץ הבריטי פירסם אזהרת מסע לאזרחים בריטיים הנוסעים לישראל. בהודעה נכתב כי על בעלי דרכון בריטי להיות מודעים לחקירה של שימוש לרעה אשר נעשה בדרכונים בריטיים בחיסול מחמוד אל מבחוח בינואר בדובאי. "החקירה בבריטניה מצאה ראיות נסיבתיות אשר מעידות על מעורבותה של ישראל בשימוש לרעה שנעשה בדרכונים הבריטים", נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully