וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסטרליה עשוייה לגרש דיפלומט ישראלי"

אוסטרליה צפוייה להצטרף לבריטניה ולנקוט בצעד דיפלומטי חריף נגד ישראל בעקבות פרשת הדרכונים המזוייפים ששימשו את מחסליו של אל-מבחוח, כך מדווח עיתון אוסטרלי. מקורות בקנברה רמזו שהממשל באוסטרליה מתכוון לגרש דיפלומט ישראלי

מקורות בירושלים אמרו לעיתון "האוסטרלי" כי הם צופים שאוסטרליה עשויה לפעול בדומה לבריטניה ולגרש דיפלומט ישראלי משטחה בעקבות פרשת חיסול אל-מבחוח בדובאי והשימוש שנעשה בדרכונים אוסטרלים מזוייפים. גורמים בממשל הישראלי קיבלו רמיזות מקנברה שהממשל באוסטרליה נערך לסלק דיפלומט ישראלי.

לאחר שבריטניה גירשה את נציג המוסד בלונדון, גובר הלחץ באוסטרליה לנקוט בצעד חריף דומה. שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית' אמר היום (רביעי) כי ארצו תקבל החלטה רק לאחר שיתקבלו ממצאי ועדת החקירה על זיוף ארבעת הדרכונים האוסטרלים שהיו בשימוש חוליית החיסול של מחמוד אל-מבחוח בדובאי. סמית' גם סירב להגיב על הצעד הבריטי: "להגיב על מה שממשלת בריטניה עשתה יפגע בחקירה שלנו, ובהחלטה אפשרית שניקח".

אתמול פרסמה בריטניה אזהרת מסע לאזרחיה הנוסעים לישראל. בהודעה נכתב כי על בעלי דרכון בריטי להיות מודעים לחקירה של שימוש לרעה אשר נעשה בדרכונים בריטיים בחיסול מחמוד אל מבחוח בינואר בדובאי. "החקירה בבריטניה מצאה ראיות נסיבתיות אשר מעידות על מעורבותה של ישראל בשימוש לרעה שנעשה בדרכונים הבריטים", נכתב בהודעה.

פרסום האזהרה הגיע על רקע דברים שאמר מוקדם יותר שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד. בנאום בפני הפרלמנט הבריטי, אמר מיליבנד כי בריטניה רואה בישראל אחראית לזיוף הדרכונים בפרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי. "יש לנו סיבות להאמין שישראל אחראית לזיוף הדרכונים. הממשלה מתייחסת לעניין בחומרה רבה". בנוסף אמר כי דיפלומט ישראלי יגורש מבריטניה בעקבות המקרה. "העובדה שהדבר נעשה בידי מדינה שהיא חברה של בריטניה הופך את המקרה לגרוע יותר וכי הדבר מראה על זלזול בריבונותה של בריטניה", הוסיף מיליבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully