וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קופות החולים פוגעות בחלשים בניגוד לחוק"

במכתב שהגישו ארגוני זכויות אדם למשרד הבריאות נטען שהביטוחים המשלימים של קופ"ח מכבי וכללית גורמים נזק ארוך טווח. "הקופות מציעות שירותים חיוניים רק לאלו שיכולים לשלם"

מכתב שהוגש היום (רביעי) למשרד הבריאות דורש להורות לקופות החולים להפסיק ולשווק למבוטחיה ביטוחים מלשימים המכסים תרופות מצילות חיים. על המכתב חתומים ארגוני זכויות האדם - "האגודה לזכויות האזרח בישראל", "מרכז אדוה" ו"רופאים לזכויות אדם".

במכתב מתריעים הארגונים כי חוק ביטוח הבריאות הממלכתי והוראות משרד הבריאות, אוסרים על הקופות להציע למבוטחיהן באמצעות חברת ביטוח פרטית תרופות מצילות או מאריכות חיים במסגרת הביטוחים המשלימים. איסור זה לא נאכף, מאחר שקופות החולים מכבי והכללית, מציעות למבוטחיהן ה"משלימים" פוליסות לכיסוי תרופות מצילות ומאריכות חיים, באמצעות שיתופי פעולה עם חברות ביטוח פרטיות.

האיסור על קופות החולים נולד בשנת 2007, אז עבר בכנסת התיקון לחוק ביטוח בריאות ממלכתי. החוק אסר על קופות החולים לשווק למבוטחי ה-"משלימים" תרופות מצילות חיים בשל הנזק ארוך הטווח שתכנית כזו עשויה לגרום למערכת הבריאות הציבורית. התיקון זכה לתמיכה נרחבת בקרב גורמים במערכת הבריאות ומחוצה לה.

לדברי עו"ד מיכל פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח "המחוקק אמר את דברו באופן ברור, כשקבע במפורש כי יש להגן על סל בריאות ציבורי עשיר ומקיף, ואסר על הכללת תרופות חיוניות בביטוחים המשלימים. למרות זאת, קופות החולים עושות דין לעצמן כשהן עוברות על החוק במודע ומציעות תרופות ושירותי בריאות חיוניים רק לאלו שיכולים לשלם".

דובר קופ"ח מכבי מסר לוואלה! חדשות בתגובה למכתב כי "בשל ניסיון לתקן מצב של אי שוויון, האגודות שוללות את הארכת חייהם של חולים. לנו יש מנדט אחד והוא לשפר את הבריאות ולהציל כמה שיותר אנשים אם הביטוח שמציע חברת הביטוח מגדל הוא זול יותר ולכן מאפשר ליותר אנשים לרכוש אותו. אם הביטוח מקבל לשורותיו גם חולים וזקנים אז הגדלנו את השוויון והרחבנו אותו. לצערנו דמגוגיה במסווה חברתי עוד לא הציל חולה סרטן, תרופות דווקא כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully