וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע בסימן אביבי

ברק אובמה חתם על חוק הרופרמה בביטוח הבריאות, סין סבלה מסופות חול ועזיבתה של גוגל, ואפגנים והקירגיזים קיבלו את האביב בדרכים שונות

חתימה טובה

נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם השבוע על חוק הרפורמה בביטוח הבריאות, לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את הרפורמה ברוב דחוק. החוק נותן כיסוי ביטוח בריאות ל-95% מאזרחי ארצות הברית, מטיל מיסים חדשים על בעלי הכנסה גבוהה, ואוסר על חברות ביטוח רפואי לדחות מבוטחים בשל מחלות קודמות. אישורו של החוק מהווה ניצחון גדול לאובמה אשר קידם את הרפורמה כחלק החשוב ביותר של מדיניות הפנים שלו.

סדקים בפיירוול הסינית

חודשיים לאחר תקרית ההאקינג לשרתיה–קיימה גוגל את איומה לעזוב את סין. החברה סגרה את מנוע החיפוש הסיני שלה google.cn וכיוונה את המשתמשים המקישים את כתובתו לגרסה ההונג-קונגית של גוגל, שאינה מצונזרת, שאף תספק להם ממשק בשפה הסינית. הממשל הסיני גינה את ההחלטה, בטענה שגוגל הפרה את הסכמתה שניתנה עם כניסתה לשוק הסיני, אך לדברי בייג'ינג ההחלטה לא תשפיע על יחסיה עם וושינגטון.
בתמונה: כרטיסי ברכה התומכים בגוגל מחוץ למטה החברה בבייג'ינג

שנה טובה

מסוק משטרתי באפגניסטן חג השבוע מעל מקדש במהלך חגיגות ראש השנה האפגנית בקאבול. האפגנים מציינים את לוח השנה הפרסי המתחיל ביום הראשון של האביב. תחילת הלוח נקבעה כתקופה שבה הנביא מוחמד עבר ממכה למדינה בשנת 621 לפני"ס. זוהי השנה ה-1389 לפי מניין הלוח הפרסי.

העז שמתה בגלל האביב

גם בבישקק, עיר הבירה של קירגיזסטן, ציינו את בוא האביב. אבל שם עשו זאת בצורה קצת יותר מקאברית - תחרות "קוק-בורו", גרירת עז. התחרות היא חלק מחגיגות נאברוז לציון היום הראשון של האביב ונחשבת לספורט הלאומי במדינה. על פי חוקי המשחק, השחקנים מרימים גופת עז מהקרקע תוך כדי דהירה מהירה על סוס ומנסים לשים אותה בשער של יריבם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נשים בשחור

אלפי נשים עטויות ברעלה מכף רגל ועד ראש הפגינו השבוע מול הפרלמנט התימני בעיר הבירה צנעא. הנשים מחו על הצעת חוק המונע מילדות מתחת לגיל 17 להתחתן. המתנגדים טוענים שההחלטה מנוגדת לאיסלם מכיוון שהיא מעודדת קיום יחסי מין לפני החתונה ומשקפת ערכים מערביים ולא תימנים.

בתמונה: מפגינות מניפות קוראן

מיהו פנסיונר טוב?

יום אחרי המפלה הצורבת של מפלגתו בבחירות האזוריות, ערך נשיא צרפת ניקולא סרקוזי שינויים קלים בממשלתו. שר העבודה קסאבייר דארקוס פוטר והוחלף על ידי שר התקציב אריק וורת'. דארקוס היה אמור להוביל את הדיונים על רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת, אך לדברי מקורבים, הכישלון בבחירות פגע באמינותו הפוליטית.

בתמונה: מפגינים במרסיי נושאים שלטים "פנסיונר טוב הוא פנסיונר מת" במחאה על הרפורמה המתוכננת.

מה עם המים?

יותר בני אדם מתים בגלל מים מזוהמים מאשר ממלחמות ומאירועי אלימות, כך מסר השבוע האו"ם לרגל יום המים הבינלאומי. למרות ש-70% מכדור הארץ מכוסה במים, ליותר ממיליארד בני אדם אין גישה למים נקיים.

בתמונה: אישה חוצה עם כלבה מעגן מלא בזבל של נהר פראגווי באסונסיון, בירת פראגווי.

ומה עם החשמל?

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס החליט השבוע להאריך בשלושה ימים את חופשת הפסחא במדינה, במטרה להפחית את צריכת החשמל. ונצואלה סובלת ממשבר אנרגיה חמור, שלטענת הנשיא נובע מהבצורת הקשה שפקדה את המדינה. ממשלתו של צ'אווס אכפה מספר צעדים שנועדו לצמצום צריכת החשמל, כולל הפסקות חשמל יזומות, הגבלת שעות העבודה במשרדים ממשלתיים וקנסות לעסקים שצורכים הרבה חשמל.
בתמונה: תושבים במרקאיבו מתאספים בעת הפסקת חשמל יזומה.

סתם יום של חול

סופות חול כיסו השבוע את בייג'ינג, בירת סין, ואף הגיעו לדרום קוריאה והונג קונג. בעקבות הסופות פרסמו הרשויות אזהרה לתושבים, המורה להם להימנע מפעילויות בחוץ וממאמץ גופני. ממשלת סין השקיעה מיליוני דולרים כדי לצמצם את התרחבות המדבריות, על ידי נטיעת עצים והגנה על צמחים. ארגונים סביבתיים טוענים שהאבק הוא כתוצאה מההתפתחות התעשייתית המואצת במדינה, שפוגעת במאגרי המים שבה.

חוזרים לקן החם

נקבת שלך חזרה השבוע לקן שלה בפרת'שייר שבסקוטלנד בתום מסע של 4,800 קילומטרים ממערב אפריקה, שם בילתה את החורף. זוהי הפעם ה-20 שהיא חוזרת לשמורת לוך לואס, הישג שמדהים את מומחי הצפרות כל שנה מחדש. על פי ההערכות גיל הציפור הוא 25 – מבוגרת פי שלוש מתוחלת החיים הממוצעת של שלכים - והיא נחשבת לציפור ממין נקבה המבוגרת ביותר שנצפתה בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully