וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיון מרוחק ב'ברזילי' יהרוג חולים"

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן הביע זעם בדיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בעקבות הכוונה להעתיק את מיקומו המתוכנן של חדר המיון בביה"ח ברזילי באשקלון. "אני חרד לחולים שגם בזמן הרגיעה ופי כמה בזמן המלחמה לא יקבלו טיפול"

גדעון צנטנר

(צילום:גדעון צנטנר. עריכה:גדי וינסטוק)

יו"ר ההסתדרות הרפואית ד"ר ליאוניד אידלמן תקף היום (רביעי) בחריפות את הכוונה להעתיק את מיקומו המתוכנן של חדר המיון של בית החולים ברזילי באשקלון. בדיון בוועדה לביקורת המדינה אמר ד"ר אידלמן כי "היום לבנות חדר מיון מרוחק מבית החולים זה להרוג חולים. אתם לא מבינים שמדובר חד משמעית על סכנת חיים. אתם צריכים להציל חיים. אתם צריכים להגיד שחיים יותר חשובים מכל דבר אחר".

"אם מרחיקים את חדר המיון ב-100 מטר ב-300 מטר החולים ישלמו מחיר גם ברגיעה אז מה יקרה בזמן הפצצה כאשר כל המעברים לא ממוגנים? אף אחד לא ייצא מהבניין. אתם לא מבינים שמדובר חד משמעית על סכנת חיים. אני חרד לחולים שגם בזמן הרגיעה ופי כמה בזמן המלחמה לא יקבלו טיפול ותושבי הדרום ישלמו מחיר".

מנכ"ל משרד הבריאות המתפטר, ד"ר איתן חי-עם, מתח ביקורת על הרכבו של צוות הבדיקה שמינה ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחינת הקמתו של חדר המיון בבית החולים ברזילי באשקלון. ד"ר חי-עם ביקר את העובדה שבצוות הבדיקה לא נמצאים מנהלים של בתי חולים ואמר כי "אם רוצים להגיע לתוצאות טובות ונכונות צריך להיות בוועדה מישהו מהעולם הרפואי שיש לגביו קונצנזוס. לדעתי צריך להיות שם מישהו שבנה לפחות חדר מיון אחד", אמר.

הוא הוסיף והזהיר כי ייתכן ויימצאו קברים גם במיקום החדש ואמר כי "אם לבסוף יתקבל הפתרון שלדעתי הוא לא נכון צריך מראש להבהיר שאף אחד לא יבוא ויגיד שאי אפשר לחפור שם כי יש שם קברים".

ד"ר חי-עם טען גם כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר במפורש שאין להזיז את הקברים ללא קשר להיותם קברים של יהודים או של נוכרים וזאת בשל החשש שבאירופה יראו שישראל מזיזה קברים ויזיזו קברים של יהודים באירופה הנמצאים באזורי נדל"ן יקרים. יועץ סגן שר הבריאות מנחם גישייד חלק על דבריו של ד"ר חי-עם ואמר כי אין זה נכון שעמדת סגן השר היא שלא צריך לבנות את חדר המיון במיקומו המקורי ללא קשר להיות הקברים של יהודים או נוכרים. "כשמדובר בקברים של יהודים לסגן השר יש עמדה ברורה", אמר גישייד. "אם מדבור בקברים לא יהודים זו שאלה של ריבון וממשלת ישראל תצטרך לקבל החלטה".

"אם זה לא פיקוח נפש מהו פיקוח נפש"?

ראש עיריית אשקלון בני וקנין הבהיר בדיון כי בית החולים ברזילי משרת חצי מיליון איש ובכללם גם תושבים מהאזור שנמצא תחת הפגזות מרצועת עזה. וקנין הוסיף יש צורך דחוף בהקמת חדר מיון וכי הדבר מהווה פיקוח נפש. "אם זה לא פיקוח נפש מהו פיקוח נפש", אמר וקנין. ראש העירייה הוסיף כי חווה באופן אישי כי "המרחקים בין המיון למחלקות הביאו לאובדן חיי אדם וכי המרחק של המיון החדש לא מתאים תפקודית".

במקביל לדיון בוועדה, עשרות רופאים מפגינים בגן הוורדים שליד הכנסת, במחאה על החלטת הממשלה בעניין. המפגינים נושאים שלטים עם הכיתוב: "חיי אדם קודמים לפוליטיקה", ו-"חיי אדם אינם הפקר".

לאחר הדיון אמר יו"ר הוועדה לענייני ביקורת המדינה ח"כ יואל חסון כי "הוועדה לענייני ביקורת המדינה קובעת כי החלטת הממשלה להעתיק את חדר המיון הייתה שגויה ונגועה במניעים לא ענייניים ושאינם לטובת תושבי הדרום והציבור כולו. הוועדה דורשת מראש הממשלה לבטל את הרכב צוות הבדיקה שהוקם, שאינו כולל אנשי מקצוע רפואיים ולמנות צוות חדש ומקצועי". ח"כ חסון הוסיף כי "הוועדה קוראת לממשלה לבטל את ההחלטה בדבר העתקת חדר המיון ולפעול להקמת חדר מיון ממוגן בהקדם האפשרי, בעלות הנמוכה ביותר ובמרחק הקצר ביותר ממחלקות בית החולים".

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בדרישה לשנות את הרכב ועדת הבדיקה. התנועה דורשת להוסיף גורמים מקצועיים לוועדה. לדבריהם, יש להוסיף לוועדה גורמים רפואיים, בטחונים ונציגי ציבור, כדי שיביעו דעתם בנושא.

מוקדם יותר הבוקר סייר מנכ"ל משרד ראש הממשלה איל גבאי סייר באתר בית החולים ברזילי באשקלון. בסיום הסיור אמר גבאי כי הוא "פועל באינטנסיביות כדי להציג בפני ראש הממשלה חלופות לבניית חדר המיון באופן שלא יסכן חיי אדם ובתיאום עם כלל הגורמים המעורבים בנושא.

(עדכון ראשון: 11:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully