וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק הכיסאות בממשלתו של סרקוזי מתחיל

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ערך שינויים בממשלתו לאחר שמפלגתו נחלה הפסד בבחירות האזוריות. מי שמשלם את המחיר הוא שר העבודה, שהיה אמור להוביל רפורמת פנסיה במדינה

יום אחרי המפלה הצורבת של מפלגתו בבחירות האזוריות, ערך אתמול (שני) נשיא צרפת ערך שינויים קלים בממשלתו. שר העבודה קסאבייר דארקוס פוטר והוחלף על ידי שר התקציב אריק וורת', אותו מחליף פרנסאוה בארוין. דארקוס היה אמור להוביל את הדיונים על רפורמת הפנסיה השנויה במחלוקת, אך לדברי מקורבים, הכישלון בבחירות פגע באמינותו הפוליטית.

בסך הכל פוטר רק שר אחד במהלך של סרקוזי ושלושה אנשים חדשים הצטרפו, לאחר שביום ראשון היו שהעריכו כי יהיה השינוי הפרסונלי יהיה רחב ומשמעותי יותר. לדברי מקורות, סרקוזי מעדיף לשמור את השינויים הגדולים יותר סמוך למועד הבחירות הנשיאותיות ב-2012.

מספירת כמעט כל הקולות עולה כי מפלגתו של סרקוזי UMP זכתה ב-36% לעומת 54% קולות לאופוזיציה בראשות המפלגה הסוציאליסטית, ושמרה על שליטתה רק במחוז אחד בשטח צרפת – אלזס. זהו הניצחון הגדול ביותר לסוציאליסטים מאז 1958.

יועצו הבכיר של סרקוזי, קלוד גונט, אמר כי תוצאות הבחירות הן "קריאת השכמה גדולה לפעולה מהירה ואפקטיבית" בנושאי האבטלה ואתגרים כלכליים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully