וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לסטודנטים: החזר כספי של מיליונים

לפי הסכם המסגרת שגובש עם התאחדות הסטודנטים, משרד האוצר והמל"ג, יקבל כל סטודנט שסיים את לימודיו בשנתיים האחרונות החזר של כ-700 שקלים

נשיאות התאחדות הסטודנטים תתכנס היום (שני) לדיון במתווה העקרונות שהושג אמש בתום משא ומתן מול האוצר והמועצה להשכלה גבוהה. כחלק מהסכם המסגרת שגובש, יוחזרו 100 מיליון שקלים ישירות לסטודנטים. כל סטודנט שסיים את לימודיו בשנתיים האחרונות (2008-2009) יקבל החזר בסך של 700 שקלים.

בהודעה משותפת אמש של התאחדות הסטודנטים, המל"ג, משרד האוצר ומשרד החינוך נמסר כי "כצעד של רצון טוב ואל מול מחלוקות העבר סביב אופן חישוב שכר הלימוד בשנות הלימודים האחרונות, הוחלט במסגרת הסיכום להקצות סכום כסף משמעותי שיועבר ישירות לציבור הסטודנטים שלמדו במוסדות המתוקצבים בשנים האחרונות".

כמו כן, כחלק מהסכם המסגרת, תוגבר המעורבות של סטודנטים בהנהגת מוסדות הלימוד, יחול שיפור באיכות המחקר וההוראה, ויחול שינוי במודל התקצוב. בנוסף, בהסכם נכללת התחייבות של שלוש שנים מצד המדינה שלא לשנות את שכר הלימוד ללא הסכמת הסטודנטים.

הסכם המסגרת שגובש מותנה באישורה של נשיאות התאחדות הסטודנטים. הוא כולל בתוכו עקרונות שעל פיהם יתנהל המשא ומתן עם המועצה להשכלה גבוהה והאוצר.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי אמר בתגובה כי "בניגוד לאחרים, הנהגת הסטודנטים מתייחסת לרפורמה המתגבשת ברצינות ובאחריות מלאה ועל כן לא נתייחס לפרטי ההסכם בטרם יאושר על ידי נשיאות התאחדות הסטודנטים. כולי תקווה כי ההסכם יהווה יריית פתיחה לשינוי מהותי ורחב במערכת ההשכלה הגבוהה לטובת הסטודנטים במדינת ישראל ולטובת מערכת ההשכלה הגבוהה בכללותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully