וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשו מטוסי ביון ישראליים מעל טורקיה?

חיל האוויר הטורקי מסר כי אישר לשני מטוסי ביון ישראלים לטוס בשטח האווירי של טורקיה בדרכם להונגריה. המטוסים עברו דרך טורקיה לבודפשט ביום שבו נורה שם למוות אזרח סורי

טורקיה אישרה למטוסי חיל האוויר הישראלי עליהם ציוד מודיעיני משוכלל לטוס מעל שטחה ביום רביעי שעבר, כך מפרסם היום (שני) אתר האינטרנט הטורקי Today's Zaman. על פי הדיווח, חיל האוויר הטורקי פירסם ביום שבת הודעה באתר האינטרנט שלו, לפיה האישור ניתן תחת תנאים מסוימים. ההודעה באה לאחר שהונגריה הודיעה כי שני מטוסי חיל אוויר ישראלי מסוג גאלפסטרים 5 חגו מעל שטחה האווירי ביום רביעי. באותו יום נרצח אזרח סורי ברחוב בבודפשט, בירת הונגריה.

על פי דיווחים, שני המטוסים טסו ביום רביעי יותר מ-2,000 קילומטרים מעל טורקיה, רומניה ובולגריה עד שהגיעו למזרח בודפשט, שם הם נעלמו.

בהודעה שפורסמה באתר חיל האוויר נמסר כי בעקבות מכתב ממשרד החוץ הטורקי מתאריך ה-4 מרץ, חיל האוויר הטורקי אישר לשני מטוסי קרב ישראליים לעבור בשטח האוויר של טורקיה בדרך מבסיס חיל האוויר בנבטים, דרך בודפשט וורנה שבבולגריה, ובחזרה לנבטים. "באישור המטכ"ל, אישור הטיסה ניתן למטוסים הנ"ל בתנאי שימלאו אחר כל חוקי התעופה הטורקיים בשימוש מסדרון אווירי בשמי טורקיה – איסור על תדלוק אווירי, איסור של נשיאת ציוד אלקטרוני המיועד לצילום, חקירה ומודיעין", לפי לשון ההודעה.

המטוסים קיבלו אישור לטוס מעל בולגריה

ביום שבת הודיע שר החוץ הבולגרי ששני מטוסי קרב "לא חמושים" ישראליים קיבלו אישור לעבור בשטחה האווירי של בולגריה. סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה דיווחה כי לדברי השר, המטוסים לא נחתו בשטחה של בולגריה והשימוש בשטחה כמסדרון אווירי הוא נפוץ. הודעה דומה פורסמה ביום שבת גם על ידי משרד ההגנה הרומני.

ביום רביעי נורה למוות בבודפשט גבר סורי בן 52 בעת שחיכה במכוניתו ברמזור אדום ברחוב. לא ידוע האם למטוסים הישראלים אשר נצפו בשמי בודפשט היה קשר למותו של האזרח הסורי. המשטרה המקומית מסרה שהיורה לקח תיק מסמכים וברח רגלית מהמקום. זהות היורה עדיין לא ידועה, והמשטרה המקומית פתחה בחקירה.

יום לאחר מכן מסרה הרשות הלאומית לתחבורה בהונגריה כי הוציאה את רישיון המעבר למטוסים הישראלים לאחר התייעצות עם משרד החוץ "בהתאם לחוק בנוגע לתחבורת אוויר". הרשות סירבה לענות לשאלות בנוגע למטרתה של המשימה, סוג המטוסים, היעדים מהם המריאו והיעדים בהם נחתו והאם היו על סיפונם נוסעים.

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באימון שגרתי של מטוסי תובלה. הטיסה אושרה על ידי גורמי התעופה הבין לאומיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully