וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמני חללי טרור שנישאו בשנית יזכו לקצבה

אלמנים ואלמנות לחללי פעולות איבה יוכלו להמשיך לקבל קצבאות מהביטוח הלאומי גם לאחר שנישאו בשנית, כך הודיע היום המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי הודיע היום (שני) כי ימשיך לשלם תגמול חודשי לאלמנות ואלמנים של חללי פעולות איבה, גם לאחר שנישאו בשנית. עד היום היה מופסקים התגמול החודשי וההטבות ברגע שהאלמנות והאלמנים היו נישאים מחדש.

לפי הודעת הביטוח הלאומי, חידוש הזכאות נקבע בעקבות תיקון שנכנס לתוקפו ב-1/3/10 בחוק משפחות חיילים שנספו במערכה ושחוק התגמולים לנפגעי איבה נסמך עליו. עד כה אותרו 200 זכאים, והביטוח הלאומי פנה אליהם בכתב בצירוף טופס בקשה לקבלת הגמלה. עם קבלת הטפסים והמסמכים הנדרשים יחודשו התשלומים. במקביל, ייעשו ניסיונות לאתר את יתר הזכאים.

מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסיני מסרה שתיקון החוק, מרחיב את רשת הביטחון הכלכלית שהמדינה מעניקה למשפחות חללי פעולות האיבה, וציינה שהביטוח הלאומי ערך מבצע מקיף, איתר את מרבית הזכאים, ושלח אליהם טפסי בקשה לחידוש הגמלה. היא הוסיפה כי "בימים אלו אנו מחדשים באופן אוטומטי את תשלום התגמולים וההטבות לאלמנים ואלמנות שמשולם תגמול לילדיהם, ופרטיהם זמינים ומעודכנים במערכת".

עוד אמרה דומיניסיני: "בימים הקרובים אנו נפרסם סדרת מודעות בעיתונות על מנת ליידע את הציבור על השינוי בחוק, ונקרא לציבור האלמנים והאלמנות נפגעי איבה שנישאו בשנית, שטרם פנינו אליהם בעניין, לפנות אל סניף המוסד הקרוב למקום מגוריהם, ולמלא טופס בקשה לתשלום התגמולים". את טופס הבקשה ניתן להוריד באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully