וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: אובמה רוצה מלחמת אזרחים באירן

מנהיגה הרוחני של אירן תקף את ארצות הברית וטען כי בעוד מנהיגיה מצהירים על רצונם ביחסים הוגנים וצודקים, בפועל "הם עשו בדיוק את ההיפך"

מנהיגה הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מתח היום (ראשון) ביקורת חריפה על הממשל האמריקאי. לדבריו, פעולות הממשל כלפי אירן סותרות את הצהרותיו על רצון לכינון יחסי ידידות בין שתי המדינות ולפתיחה מחודשת של הדיאלוג בנושא תכנית הגרעין האירנית.

בנאומו בעיר משהד לרגל אירועי השנה הפרסית החדשה, אמר חמינאי כי "הממשל החדש והנשיא טענו כי הם מעוניינים ביחסים צודקים והוגנים. הם כתבו מכתבים ושלחו הודעות בהם נאמר כי הם מוכנים לנרמל את היחסים עם הרפובליקה האיסלמית, אך בפועל הם עשו בדיוק את ההיפך".

חמינאי אמר כי אויביה של אירן ניסו ליצור מלחמת אזרחים פנימית על ידי תמיכה במתנגדי המשטר: "הם קיוו לגרום למלחמת אזרחים במדינה הזו, אך האזרחים עמדו על המשמר. זו היתה חוויה קשה ושיעור משמעותי, ואזרחי אירן יצאו כאשר ידם על העליונה".

חמינאי התייחס להפגנות פעילי האופוזיציה במדינה ולעמדת ארה"ב בנושא. לדבריו, "שמונה חודשים אחרי הבחירות, הם נקטו בעמדה הכי גרועה שאפשר. הם קראו למחבלים ולמתפרעים 'פעילי זכויות אדם'. לעתים ממשלת ארה"ב נראית כזאב או שועל, ונדמית אלימה ושחצנית, אך לעתים הם נראים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully