וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה נמוכה הורגש באזור הכנרת

המכון הגיאופיזי אישר את דיווחי התושבים בצפון שהרגישו רעש בדרגה 3.6 בסולם ריכטר. לא דווח על נפגעים או נזק, אולם אזרחים רבים התקשרו למכון לדווח כי "האדמה זזה"

רעידת אדמה בעוצמה של 3.6 בסולם ריכטר הורגשה הערב (שבת) בצפון הארץ. מוקד הרעש היה במרכז הכנרת, אולם הרעש הורגש במספר יישובים בסביבה. על פי המכון הגיאופיזי בלוד, מוקד הרעידה היה באזור גשר אריק, הנמצא מצפון לכנרת. לא דווח על נפגעים או נזק, אולם תושבים רבים הרגישו את האדמה רועדת ומיהרו להודיע על כך למכון.

לפני כשבועיים הורגשה רעידת אדמה בעוצמה דומה בצפון הארץ, כאשר המוקד שלה היה בים התיכון, מול חופי צור שבלבנון. גם במקרה זה לא נרשמו נפגעים ולא נגרם נזק לרכוש.

בתחילת החודש הכריז מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס כי אם תתרחש בישראל רעידת אדמה בסדר גודל דומה לזו שאירעה בהאיטי או בצ'ילה, המדינה לא תוכל להתמודד עימה. לינדנשטראוס התריע כי במדינת ישראל נעשה מעט מאד בכל הנוגע להיערכות לרעידות אדמה ואסונות טבע.

לדברי לינדנשטראוס, רעידות אדמה בישראל עשויות לסכן עשרות אלפי בני אדם וחובה לשים לב לנושא בלי קשר לנעשה בהאיטי או צ'ילה. לטענתו, במבנים רבים, לאורך השבר הסורי-אפריקאי המועד לרעידות אדמה, לא הושקע כמעט דבר כדי לחזקם.

  • עוד באותו נושא:
  • רעש אדמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully