וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באן קי-מון: "להפסיק ירי הרקטות על ישראל"

מזכ"ל האו"ם נועד עם הנשיא פרס ואמר עוד כי על ישראל לסייע לרשות הפלסטינית ולהקפיא את הבנייה בהתנחלויות בכדי להשיב את האמון ולפתוח במו"מ. הוא גם קרא להסיר המצור על עזה

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

בצל חידוש ירי הקסאמים לעבר ישראל והעימותים בין כוחות צה"ל לפלסטינים בימים האחרונים, המזכיר הכללי של האו"ם באן קי-מון, המסייר במזרח התיכון, אמר הערב (שבת) כי על ישראל והפלסטינים לחדש את המשא ומתן ביניהם על ידי "יצירת התנאים שיבטיחו את פתיחת השיחות ולהימנע מצעדים שיפגעו באמון".

במסיבת עיתונאים לפני פגישתו עם נשיא המדינה שמעון פרס הוסיף המזכ"ל כי לשם חידוש המגעים בין הצדדים על ישראל להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. "על ישראל לעשות יותר ולתמוך ברשות הפלסטינית", אמר, "אני כאן כדי להגיד ששלום הוא לא רק הכרחי אלא בר-השגה".

באן, שהגיע למזרח התיכון לאחר כינוס של הקוורטט במוסקבה, אמר שהוא "בא עם מסר ברור ממפגש הקוורטט - משא ומתן על שתי מדינות הוא הדרך היחידה לשלום". הוא שיבח את המאמצים שעושים הפלסטינים כדי לבנות מוסדות ולמלא את התחייבויותיהם וקרא לשני הצדדים להגיע להסכם שלום בתוך שנתיים. באן קרא לחמאס להפסיק את הירי מרצועת עזה לעבר ישראל ולפעול לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. ומנגד, קרא לישראל להסיר את המצור המוטל על עזה. "המצור של ישראל מקשה ומעצים את הקיצוניים", אמר, "אני בטוח שניתן להסיר המצור תוך דאגה לאינטרסים הביטחוניים של ישראל".

הנשיא פרס, התייחס במסיבת העיתונאים לנושא שליט ומתח ביקורת על העובדה שאף ארגון בינלאומי עדיין לא ביקר אותו. "לא לאפשר ביקור רפואי או הומניטארי לחייל הנמצא בשבי יותר משלוש שנים, אינו הוגן ונוגד את כל הכללים הבינלאומיים - ראוי שהעולם יתערב בנושא", אמר פרס.

"חייבים למצוא דרך שירושלים תהיה בירת שתי המדינות"

קודם לכן הערב נועד באן עם ראש אגף המודיעין האלוף עמוס ידלין. ידלין סקר בפני המזכ"ל את הנושא האירני והציג בפניו את הנתיבים דרכם מבריחה אירן, לטענת ישראל, נשק לידי ארגוני טרור באזור. כמו כן הציג ידלין את טענות ישראל אודות הפרות של החלטת האו"ם 1701 על ידי חיזבאללה. מחר צפוי מזכ"ל האו"ם להיפגש לבקשתו עם נציגי המשלחת הישראלית של צה"ל לאזור רעש האדמה בהאיטי לאחר ששיבח את עבודתם בפני הנשיא פרס.

מוקדם יותר היום סיים באן ביקור ברשות הפלסטינית. מזכ"ל האו"ם התבטא שם בעד הקמת מדינה פלסטינית. "לעם הפלסטיני יש זכות להקים מדינה עצמאית בגבולות 67", אמר בסיור שקיים עם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד לאורך גדר ההפרדה. "אנו יכולים וחייבים למצוא דרך כדי שירושלים תהיה בתום השיחות בירת שתי המדינות עם סידורים מוסכמים באשר לאתרים הקדושים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully