וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מיסז'ניקוב מתנגד להשקעה במגזר הערבי

שר התיירות מתנגד לתוכנית שתובא מחר לאישור הממשלה, לפיה 800 מיליוני שקלים יושקעו במגזר הערבי. לדבריו זה יהווה "פרס לחוסר נאמנות". ברוורמן: ליברמן ממשיך לפגוע במרקם הרגיש בין יהודים וערבים

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב ביקר היום (שבת) בחריפות את התוכנית שתובא מחר לאישור הממשלה להשקיע 800 מיליוני שקלים במגזר הערבי. לדבריו, מצב הרשויות הלא יהודיות בישראל מחייב התייחסות מקיפה, "אך המפה במתכונתה הנוכחית משרישה את חוסר הנאמנות למדינה". הוא מוסיף כי התוכנית המוצעת מעניקה "פרס לחוסר נאמנות", שכן לדבריו נאמנות מנהיגי הציבור של המגזר הערבי נתונה לאויבי מדינת ישראל.

ביום חמישי פורסם כי הממשלה צפויה לאשר תכנית רב-שנתית לפיתוח כלכלי בקרב המגזר הערבי בישראל. התכנית, בעלות כוללת של 800 מיליון שקלים - מחציתו ממקורות משרד האוצר, תיושם במשך חמש שנים בעשרה יישובים ותתמקד בשלושה תחומים עיקריים: פיתוח תעסוקתי בעלות של 220 מיליון שקלים, שדרוג אמצעי התחבורה בתוך היישובים ומחוצה להם בעלות של 100 מיליון שקלים ופיתוח קרקעות לבנייה רוויה בקרקע מינהל ובקרקע פרטית בהיקף של כ-15,000 יחידות דיור בהשקעה של 316 מיליון שקלים.

מיסז'ניקוב מדגיש כי תחת להשקיע במגזר הערבי, הממשלה צריכה לתמוך ביישובים ורשויות של מיעוטים אחרים, דוגמת הצ'רקסים, הדרוזים והבדואים שלטענתו נאמנים יותר למדינה. עוד הוסיף מיסז'ניקוב כי אכן מצב הרשויות במגזר הלא יהודי מחייב התייחסות מקיפה וכי משרד התיירות השקיע בשנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים לפיתוח מגזר זה.

בתגובה לדבריו של מיסז'ניקוב אמר סגן השר לפיתוח הנגב והגליל איוב קרא (ליכוד) כי "מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי סיכם איתי שיהיו שלוש תוכניות מיוחדות לטיפול במגזר הדרוזי והצ'רקסי, ולמגזר הבדואי בצפון ובדרום, כדי להביא לבשורה חברתית כלכלית למגזרים נכשלים אלה".

השר לענייני מיעוטים, אבישי ברוורמן (העבודה) תקף הערב את דבריו של השר מיסז'ניקוב ואמר: "במקום לעסוק בתיקון נזקי מדיניות החוץ שלו, שר החוץ ממשיך - הפעם באמצעות אחד משליחיו - לפגוע במרקם הרגיש בין יהודים וערבים. מדובר בתוכנית מקצועית, שתפעל בשלב הראשון ב-12 ישובים שנבחרו על פי קריטריונים ברורים, על כל רבדיה של אוכלוסיית המיעוטים. על כן, ההשתלחות הזו מכיוונו של שר התיירות נובעת מבורות בפרטיה של התוכנית או מגזענות, או משתי הסיבות גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully