וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לאירן: הצעתנו לדיאלוג עדיין פתוחה

נשיא ארה"ב אמר בנאומו כי ההצעה לפתירת משבר הגרעין עם אירן בדרכים דיפלומטיות נותרה בעינה, וכי מטרתה של ארה"ב היא לדאוג לעתיד טוב יותר עבור העם האירני

נשיא ארה"ב ברק אובמה חידש הלילה (שבת) את הצעתו לאירן לפתור את המחלוקות עם המערב בנושא הגרעין דרך דיאלוג ובדרכים דיפלומטיות. "אנו עובדים בשיתוף עם הקהיליה הבינלאומית כדי לגרום לממשלת אירן לשאת באחריות, כיוון שהיא מסרבת לעמוד בהתחייבויותיה הבינלאומיות. עם זאת, הצעתנו לקשרים דיפלומטיים מקיפים ולדיאלוג עדיין עומדת בעינה", אמר אובמה.

בנאום שהופנה לעם האירני דרך קלטת וידאו לרגל ראש השנה הפרסי, אמר אובמה כי "במהלך השנה האחרונה, זו הממשלה האירנית שבחרה לבודד את עצמה ובחרה בדרך של הכשלה עצמית על ידי כך שהיא התמקדה בעבר במקום להתחייב לבנות עתיד טוב יותר". אובמה הוסיף כי "בעוד שנותרו חילוקי הדעות בינינו לבין ממשלת אירן, אנו נותיר בעינה את מחויבותנו לעתיד טוב יותר עבור העם האירני".

אובמה הודיע עוד, כי ארה"ב תרחיב את המכסות שלה לחילופי סטודנטים עבור סטודנטים אירניים, וכן תפעל להגברת הנגישות לרשת האינטרנט עבור העם האירני. זאת על מנת שתושבי אירן יוכלו "לתקשר אחד עם השני, ועם העולם, ללא חשש מצנזורה".

בתוך כך, אמר אתמול ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין למזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון כי ייתכן שרוסיה תסכים להטלת סנקציות על אירן. פוטין הזהיר את קלינטון כי סנקציות "לא תמיד עוזרות לפתור מצב שכזה וכי לפעמים יכולות להיות להן תוצאה הפוכה ולא מועילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully