וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שוטרים התפרסו בי-ם מחשש למהומות

בסופו של שבוע מתוח במיוחד, נערכת משטרת ירושלים בפריסה מוגברת לקראת תפילת יום השישי בהר הבית. 2,500 שוטרים מאבטחים את הנעשה בעיר

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:רן צימט)

על רקע המתיחות הגבוהה בבירה, משטרת ירושלים נערכת היום (שישי) בכוחות מתוגברים לקראת תפילת יום השישי בהר-הבית. המשטרה תגביל היום את כניסתם של מתפללים מוסלמים להר הבית ותאפשר את הכניסה לגברים בני 50 ומעלה, בעלי תעודות זהות ישראליות, ולנשים.

דובר מחוז ירושלים, סגן ניצב שמוליק בן רובי, מסר לוואלה! חדשות כי "2,500 שוטרים ושוטרי מג"ב מאבטחים את מזרח ירושלים, סביב הר הבית ובכפרים שמסביב. נכון לרגע זה השקט והסדר נשמרים. להר הבית מורשים לעלות גברים בעלי תעודות זהות כחולות בני 50 ומעלה, ונשים מכל גיל. ההערכות תימשך עד שעות אחר הצהריים. אנו מעריכים שהתפילה תעבור בשקט, אך ערוכים למקרה שיהיו ניסיונות להפרות סדר בשוליים".

ביום שלישי, שהוכרז ע"י הפלסטינים כ"יום הזעם", דווח על 30 פלסטינים שנפצעו במהלך עימותים בין צעירים לכוחות הביטחון. הפלסטינים מחו על מה שהם מכנים "ייהוד הר הבית", והזהירו מאינתיפאדה נוספת.

ברביעי התפשטו ההפגנות והגיעו לנצרת, סכנין ואף ליפו. בכיכר המעיין בנצרת מפגינים נשאו שלטים שבהם תקפו את המדיניות הישראלית ואילו בסכנין התקיימה הפגנה קטנה יותר ביוזמת התנועה האיסלאמית בהשתתפות פעילים בודדים. כמו כן, עשרות פעילי "בני הכפר" הפגינו בסמוך לאום אל-פחם במחאה על המדיניות הישראלית בירושלים.

המחאה הגיעה אף ליפו, וביום רביעי נערכה הפגנת הזדהות עם מחאת הפלסטינים בהשתתפות כמה עשרות תושבי העיר .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully