וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: אנו חייבים להתגבר על המשבר

סגן נשיא ארה"ב שב וגינה בראיון לרשת ABC את ההודעה הישראלית על הבנייה במזרח י-ם וכינה אותה "פרובוקטיבית". עם זאת, ביידן ציין כי ביטחונה של ישראל הוא אינטרס אמריקאי

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שישי) כי ישראל וארצות הברית צריכות להתגבר על המשבר האחרון וכי ההיבטים המרכזיים ביחסי שתי המדינות נותרו כשהיו. בראיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית ABC ציין ביידן כי ביטחונה של ישראל הוא אינטרס אמריקאי.

סגן הנשיא התייחס שוב גם להודעה הישראלית על הכוונה לבנות במזרח ירושלים וכינה אותה "פרובוקטיבית". לדבריו, "המסר הוא שאנחנו חייבים להתגבר על זה. אני מגנה את ההודעה על הבנייה. היא היתה פרובוקטיבית". ביידן הוסיף כי ההודעה נועדה לחבל בתהליך השלום, לאחר שהשליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל הצליח להניע את התהליך". ביידן גם הכחיש בתוקף את הדיווח לפיו אמר לנתניהו שעמדת ישראל בנושא ההתנחלויות מסכנת את חיילי ארה"ב.

אמש שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו בטלפון עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון והבהיר לה את מדיניות ישראל בהקשר לדרישות האמריקאיות. ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ מסר כי נתניהו הציע לקלינטון "צעדים הדדיים בוני אמון של ישראל והרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון". לא פורטו מה הם אותם צעדים בוני אמון.

התשובה הישראלית לדרישות האמריקאיות ניתנה לאחר שזכתה לתמיכתם של כל שרי השביעייה. קלינטון עדכנה מצדה את ראש הממשלה כי השליח האמריקאי למזרח התיכון מיטשל, יגיע לישראל ביום ראשון, טרם צאתו של ראש הממשלה לוושינגטון. מיטשל ונתניהו צפויים אף הם להיפגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully