וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא מדע בידיוני: אפשר להיות בלתי נראים

חוקרים פיתחו מכשיר אשר מאפשר להסתיר חפצים באמצעות כיפוף גלי האור. בינתיים הצליחו להעלים חפצים קטנים אך בעתיד ניתן יהיה להפוך עצמים גדולים לבלתי נראים

בעתיד אולי נוכל להעלים את עצמנו באמצעות גלימה מיוחדת ולשוטט מבלי שנתגלה, בדיוק כמו בסדרת ספרי הפנטזיה "הארי פוטר" וכמו גיבור הספרים של און שריג, "דני דין - הרואה ואינו נראה". מדענים גרמנים הודיעו היום (חמישי) כי יצרו "גלימת היעלמות" אשר מסתירה עצמים באמצעות כיפוף גלי האור.

"הגלימה" היא בעצם מכשיר, אשר מסווה את העצם אותו רוצים להסתיר באמצעות כיפוף של גלי האור ובכך גורם לעצם להיעלם מהעין האנושית. בצורה זו הצליחו החוקרים להעלים בליטה על משטח זהב והעלימו הן את הבליטה והן את המשטח עצמו. המכשיר מורכב מעדשות מיוחדות, אשר מעקמות את גלי האור ומונעות ממנו מלהתפזר מהבליטה. ממצאי החוקרים פורסמו במגזין המדע "science", בו נטען כי בעתיד תאפשר הטכנולוגיה להפוך עצמים גדולים לבלתי נראים.

"זה מאוד מרגש, בגלל שהאנושות תמיד חשבה על הרעיון של בלתי נראות וגלימות היעלמות", אמר אחד החוקרים, טולגה ארגין, בראיון לרויטרס. "זו ההוכחה הראשונה לעיקרון ומראה שהטכניקה עובדת. הוא הוסיף, כי יעברו שנים רבות לפני שניתן יהיה להעלים דבר גדול כמו אדם, מכונית או טנק באמצעות הטכניקה.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully