וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון ביקרה מעורבות רוסיה בכור הגרעיני באירן

בפגישה עם מקבילה הרוסי במוסקבה אמרה שרת החוץ האמריקנית, כי עדיין מוקדם להקים את כור המחקר הגרעיני בבושהר. דבריה נאמרו לאחר שפוטין הודיע שהכור יחל לפעול בקיץ הקרוב

מזכירת המדינה של ארה"ב הילרי קלינטון ביקרה היום (חמישי) את פעולות רוסיה באירן. קלינטון אמרה כי תוכניתה של רוסיה להפעיל את הכור גרעיני בבושהר בוצעה ללא ביטחונות בנושא תוכנית הגרעין האירנית.

בפגישה עם מקבילה הרוסי במוסקבה אמרה קלינטון, כי עדיין מוקדם להקים את כור המחקר הגרעיני בבושהר. לדבריה, על טהרן להוכיח לעולם כי פניה לשלום. דבריה נאמרו לאחר שראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע שהכור יחל לפעול בקיץ הקרוב. "תמיד אמרנו שלאירן יש זכות לאנרגיה גרעינית למטרות שלום, אך עליה להוכיח לעולם כי היא אינה מפתחת פצצת אטום", אמרה קלינטון.

מזכירת המדינה האמריקנית הגיעה לרוסיה לביקור בן יומיים, שבמסגרתו תדון עם בכירים בממשל על סוגיות בינלאומיות נרחבות, ובכלל זה עם נציגי הקוורטט גם על תהליך השלום במזרח התיכון. הערב נפגשה קלינטון עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במוסקבה.

לברוב אמר כי ארצו תמשיך לשתף פעולה עם ארצות הברית ב"התמודדות עם הבעיה האירנית", כלשונו. "יש לנו מטרה משותפת", אמר, "והיא לקדם את מדיניות אי הפצת הנשק הגרעיני ולוודא שטהרן משתפת פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ישנן סיבות טובות להאמין כי אנחנו מצויים בישורת האחרונה", אמר לאחר פגישתו עם קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully