וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: דם ברחובות תאילנד

רחובות בנגקוק נצבעו אדום, בעוד שערים אחרות בעולם נצבעו ירוק לכבוד חג סיינט פטריק. הצמד סרקוזי-ברוני הפגין זוגיות יציבה, ובאסיה גירשו שדים ורוחות רעות. זה היה השבוע בתמונות

או לה לה

אחרי השמועות על כך שהרומן שקרלה ברוני-סרקוזי מנהלת עם כוכב פופ דחפו את נשיא צרפת לזרועות השרה לאיכות הסביבה, דיגמן הזוג הנשיאותי זוגיות מרשימה כשהצביע יחד בבחירות האזוריות בצרפת. תוצאות הבחירות עשו לסרקוזי לא פחות צרות מהרכילות על חייו הפרטיים - מפלגתו נחלה מפלה.

מחאת הדמים בתאילנד

מנהיג פוליטי עם צרות יותר גדולות מסרקוזי הוא ראש ממשלת תאילנד. השבוע הביעו מתנגדי הממשלה את מחאתם נגד הממשלה עם דם. והרבה. תומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שפכו ליטרים מדמם על שערי בניין הממשלה בבנגקוק ושערי ביתו של ראש הממשלה אבהיסיט. המפגינים מבטיחים להשאר בבנגקוק עד שדרישתם תתקבל.

מוצאים מחסה

לפחות שני מפגינים נהרגו השבוע במהומות סמוך לקבר מלכים אוגנדים שנשרף. הקבר, שנמצא מחוץ לקמפלה, בירת אוגנדה, נבנה לפני 150 שנה עבור המלכים באזור בוגנדה והוא אתר מורשת של ארגון אונסק"ו. עשרות בני אדם הפגינו ליד הקבר בניסיון למנוע מנשיא אוגנדה מלבקר במקום.

בתמונה: שוטר באוגנדה יורה באוויר כדי למנוע מהומות

נוקטים עמדה נגד הנאציזם

חברים בתנועת נוער רוסית שתומכת בקרמלין ערכו השבוע עצרת מול שגרירות לטביה במוסקבה במחאה על מצעד של יוצאי הצבא הנאצי בריגה, בירת לטביה. הצעירים לבשו בגדי חיילים סובייטים ונאצים, ונשאו שלטים עליהם כתוב "יש להוציא להורג את הנאציזם".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

איחוד משפחות

33 הילדים שהיו מעורבים בניסיון של מיסיונרים אמריקאים למסור אותם לאימוץ בארצות הברית לאחר רעידת האדמה בהאיטי, הוחזרו השבוע למשפחותיהם בטקס רשמי במחנה של ניצולי הרעש.

בתמונה: אמו של אחד הילדים, יושבת עם בתה וארבעה ילדים אחרים.

סוף טוב לסאהיל

ילד נוסף שאוחד השבוע עם משפחתו הוא הבריטי בן החמש סאהיל סעיד שנחטף לפני כשבועיים מבית סבתו בפקסיטן. סאהיל שוחרר לאחר שמשפחתו שילמה עבורו כופר בסך 110,000 ליש"ט לאלמונים בפריז. יומיים אחר כך, עצרה משטרת ספרד שלושה בני אדם שחשודים כי קיבלו את הכופר.

רוץ בן גמלי

בערב הסעודית מתקיים השבוע פסטיבל הג'נדריה ה-25, במסגרתו נערכים אירועים המציגים לראווה את התרבות והמסורת הסעודית. אחד מאירועי השיא של הפסטיבל הוא מרוץ גמלים בהשתתפות כ-1,000 מתחרים. הזוכים מקבלים פרסים בסכום כולל של מיליון ריאד במזומן.

קומארי ברחובות קטמנדו

גם בנפאל ערכו השבוע מרוץ, אבל של סוסים. לפי המיתולוגיה המקומית, מרוצי סוסים במגרש טונדהיקל שבבירת נפאל קטמנדו יעצרו את השד גורומפה, שעל פי האמונה חי במגרש, מלצאת ולגנוב את ילדי הכפר.

בתמונה: "האלה החיה" קומארי מובלת על ידי חיילים נפאלים לתצוגה במרוץ הסוסים.

מגרשים שדים בבאלי

גם בבאלי התעסקו השבוע ברוחות רעות. מאמינים הינדים בבאלי נשאו בובות ענקיות בשם "אוגו אודו", המסמלות שדים, במהלך תהלוכה לציון "נייפי", חג השתיקה הבאלינזי וראש השנה ההינדי. רוב ההינדים הבאלינזם מבלים את היום בביתם בהרהורים ובשתיקה.

רוח הקודש ביקרה באפגניסטן

אנשי דת מארצות הברית ערכו השבוע ביקור אצל חיילי הצבא האמריקאי באפגניסטן. הם נשאו תפילה לשלומם וערכו יחד טקסים דתיים.

(צילום: אימג'בנק – GettyImages)

צבעו את העיר בירוק

המונים ברחבי העולם חגגו השבוע את יום פטריק הקדוש, המציין את זכרו של הנזיר שהביא את הנצרות לאירלנד. הם לבשו בגדים מסורתיים, צבעו עצמם בירוק, גדשו את הרחובות ובעיקר שתו הרבה בירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully