וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בוושינגטון: הברית עם ארה"ב איתנה

במאמר דעה שפורסם ב"ניו יורק טיימס" טוען השגריר מייקל אורן כי הידידות בין שתי המדינות יכולה לשרוד גם חילוקי דעות. לדבריו, חיזוק הקשרים ביניהן הוא יעד לאומי של ישראל

מייקל אורן, שגריר ישראל בארצות הברית, שב ומכחיש אמירה שיוחסה לו, לפיה המשבר בין שתי המדינות הוא החמור ביותר מאז 1975 וטוען כי הקשר בין המדינות עודנו איתן. במאמר דיעה שפורסם הלילה (חמישי) ב"ניו יורק טיימס", שכותרתו "עבור ישראל ואמריקה, חוסר הסכמה ולא משבר", כתב אורן: "בעוד הסכסוך הנוכחי מצער, הוא לא שפל היסטורי ביחסי ארצות הברית-ישראל, ומעולם לא אמרתי את זה, בניגוד למספר דיווחים".

אורן התייחס להודעה על בניית 1,600 יחידות הדיור ברמת שלמה בעת ביקור סגן הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן, והזכיר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התנצל מספר פעמים על עיתוי ההודעה, ואף הבטיח למנוע הישנות תקריות מביכות מסוג זה.

יחד עם זאת, "אסור שמאמצי השלום, או הברית בין אמריקה לישראל, יושפעו ממדיניות ישראל לגבי ירושלים". לדברי אורן, מדיניות הממשלה הישראלית הנוכחית אינה שונה מזו של כל ממשלה ישראלית מאז 1967. "באופן עקבי, ישראל טענה שירושלים צריכה להישאר בירתה המאוחדת ושליהודים ולערבים יש הזכות לבנות בכל מקום בעיר".

אורן הוסיף כי המדיניות הזאת לא מנעה את הסכם השלום עם מצרים ועם ירדן, ולא הפריעה לפלסטינים לקיים שיחות שלום עם ישראל במשך 15 שנים אחרי הסכם אוסלו. "ישראל הפגינה באופן עקבי גמישות יוצאת דופן, כמו גם נדיבות לכל מנהיג ערבי שמציע שלום בכנות". אורן גם הזכיר בדבריו ההכרזה החד-צדדית של ממשלת נתניהו על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

לסיום, הדגיש אורן את הקשר הבלתי מעורער בין בעלות הברית הוותיקות, ישראל וארצות הברית. "אף שלפעמים אנו אולי חלוקי דעות עם הבית הלבן בנקודות שונות בתהליך השלום. אסור לתת לחילוקי הדעות הללו להסתיר את המטרה שאנו חולקים, או להעלות ספקות לגבי הקשרים הבלתי-ניתנים לשבירה בינינו", כותב אורן. "עם ישראל רואה בחיזוק היחסים שלו עם ארצות הברית כמטרה לאומית ממעלה ראשונה. היות שאנו חולקים ערכים בסיסיים – דמוקרטיה, כבוד לזכויות הפרט ושלטון החוק – הידידות שלנו יכולה לשרוד חילוקי דעות מדי פעם, ולהישאר איתנה".

הלילה אמר נשיא ארה"ב ברק אובמה כי התכנית להמשך הבנייה בירושלים איננה מועילה לתהליך השלום, אך גם לא גרמה למשבר בין שתי המדינות. אובמה הבהיר בראיון לרשת פוקס ניוז, כי "ישראל היא אחת מבנות בריתנו הקרובות ביותר, ובינינו לבין עם ישראל ישנו קשר מיוחד שלא ייעלם. אבל, חברים גם יכולים להגיע לאי הסכמות לפעמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully