וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון קוריאה מחסלים את מי שמפשל

בכיר בשלטון הדיקטטורי במדינה הוצא להורג, בשל הכישלון שנחלה הרפורמה הכלכלית שיזם. גורמים בצפון קוריאה טוענים: הבכיר היה "שעיר לעזאזל", שנועד לכסות על כישלון קים ז'ונג איל

בכיר בממשל בצפון קוריאה הוצא להורג בשבוע שעבר בשל כשלון רפורמה כלכלית שיזם במטבע המקומי. הרפורמה הכושלת הובילה לזינוק באינפלציה ואיימה ליצור משבר מזון נוסף במדינה. העיתון "הטיימס" הלונדוני דיווח היום (חמישי) כי הבכיר כיהן כראש המחלקה לפיתוח ולפיננסים והוצא להורג בפיונגיאנג מול כיתת יורים. בין סעיפי האישום נגדו: "חבלה מכוונת בכלכלה הלאומית".

עם זאת, רבים בשלטון ובקרב אזרחי צפון קוריאה מאמינים כי הבכיר, פק נם-קי בן ה-77, שימש כשעיר לעזאזל עבור השלטון. בין השאר, גורמים בציבור הצפון קוריאני טוענים שמנהיג המדינה קים ז'ונג איל הטיל את האחריות על המשבר על גורם חיצוני, כדי לאפשר את העברת סמכות ההנהגה באופן חלק לבנו הצעיר. "מצב הרוח של ההנהגה הביא לחיפוש אחר שעיר לעזאזל", אמר גורם בכיר.

במסגרת הרפורמה, השלטון הודיע על שינויים דרסטיים בערך המטבע המקומי, במטרה לרסן את ההתפתחות של השוק החופשי המקומי.

הדבר הוביל לסכנת שחיקה בכספם של כל בעלי הנכסים והחסכונות. האינפלציה, לצד השלכות נוספות על שוק המזון וסגירה ממושכת של החנויות והשווקים, הובילו את בנו של מנהיג המדינה, קים, להודות בפומבי שמשנת אביו לכלכלה משגשגת לא התממשה. "לבי יוצא ומדמם על גורלם של אנשינו שעדיין נאלצים לאכול רק תירס", אמר. כך, בחודש ינואר פק הושפל באופן פומבי, נאסר והוכרז כ-"בוגד" על ידי השלטון.

בבירת המדינה נפתחו אמש לעסקים מספר מסעדות וחנויות המיועדות לשכבות העליונות בחברה הצפון קוריאנית. אותם עסקים הורשו לסחור רק במטבע זר, שמרבית האוכלוסייה אינה מחזיקה בלאו הכי. יתר העסקים נותרו סגורים, וצפויים להיפתח מחדש בתחילת השבוע הבא, לכשישוערך המטבע המקומי, הוון הצפון קוריאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully