וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: אלי ישי הזיק לתהליך השלום

נשיא ארה"ב אמר בראיון לרשת פוקס ניוז כי פעולותיו של שר הפנים "לא הועילו לתהליך" וכי נתניהו הכיר בכך והתנצל. לדבריו, אין משבר ביחסי ישראל-ארה"ב

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הלילה (חמישי) כי התכנית להמשך הבנייה בירושלים איננה מועילה לתהליך השלום, אך גם לא גרמה למשבר בין שתי המדינות. אובמה אמר בראיון לרשת פוקס ניוז, כי "ישראל היא אחת מבנות בריתנו הקרובות ביותר, ובינינו לבין עם ישראל ישנו קשר מיוחד שלא ייעלם. אבל, חברים גם יכולים להגיע לאי הסכמות לפעמים".

אובמה אמר כי הוא שלח לאזור את סגנו, ג'ו ביידן, על מנת להתניע את השיחות בין ישראל לפלסטינים. "שלחתי את סגן הנשיא ביידן לישראל במיוחד, כדי שיעביר מסר של תמיכה והרגעה לגבי אמונתי שביטחון ישראל הוא קדוש, וכי יש לנו אינטרסים משותפים", אמר. אובמה הוסיף כי "יש אי הסכמה לגבי תנאי דרך קידום המשא ומתן הזה קדימה".

אובמה התייחס להכרזתו של שר הפנים אלי ישי על בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. לדבריו, "הפעולות שננקטו על ידי שר הפנים בישראל, לא היו מועילות לתהליך. ראש הממשלה נתניהו הכיר בכך, והתנצל על כך". אובמה הוסיף כי "מה שאנו צריכים כעת הוא ששני הצדדים יכירו בכך שזהו האינטרס שלהם להניע את תהליך השלום קדימה".

אובמה התייחס גם לנושא האיום האירני ואמר כי "כפי שראינו, הממשלה האירנית עסוקה יותר במניעה מאזרחיה את זכויותיהם הדמוקרטיות והאנושיות, מאשר למנוע את הבעיה הזו בצורה דיפלומטית. זו הסיבה בגינה אנו נחתור להטלת סנקציות אגרסיביות. לא הורדנו אף אפשרות מהשולחן. אנחנו נמשיך ונחתור לכך".

בתוך כך, אמש נמסר מלשכת שר הביטחון כי שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח עם השליח המיוחד למזרח התיכון, הסנטור ג'ורג' מיטשל. בשיחה נדונו הדרכים והאפשרויות השונות לפתרון המשבר ולהנעת המשא ומתן בין ישראל לפלשתינים, בנוסף, דנו השניים באפשרות הגעתו של מיטשל ביום ראשון הקרוב.

עדכון ראשון: 01:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully