וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: התיירים מסכנים את הדולפינים

חוקרים בריטים טוענים ששחייה עם דולפינים מציקה ומפריעה ליונקים הימיים, בכך שהיא מונעת מהם לאכול ולנוח. הם קראו לשמור מרחק מהדולפינים ולכבד את צרכיהם

הם מהחיות האהובות ביותר על בני אדם, ועכשיו מסתבר שהאהבה הזאת קצת מלחיצה אותן. מדענים בריטים שחקרו את אוכלוסיית הדולפינים באי זנזיבר שבמזרח אפריקה סבורים שלשחייה ליד היונקים הימיים ולנגיעה בהן יש השפעה שלילית, ולכן הם קוראים להסדרת הנושא. כך דיווח אמש (שלישי) העיתון הבריטי "הדיילי טלגרף".

"המחקר שלנו מצא שבכל פעם שסירות תיירים נכחו, הדולפינים היו מאוד עצבניים ובילו פחות זמן באכילה, חברות ומנוחה", אמר ד"ר פר ברגרן, מאוניברסיטת ניוקאסל שבבריטניה. "זוהי השלכה שלילית, לא רק על החיות האינדיבידואליות, אלא גם על האוכלוסייה כולה, ויכולה להיות הרסנית בטווח הארוך". ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת "חקר זנים נכחדים".

החוקרים עקבו אחרי הדולפינים בזנזיבר במשך 40 יום ומצאו שבנוכחות תיירים, זמני המנוחה שלהם ירדו מ-38% ל-10%, והזמן אותו בילו בחיפוש אחר אוכל ובחברות ירד גם הוא משמעותית. בו זמנית, משך התנועה שלהם עלה מ-33% ל-77%, והיא הפכה לפעילות העיקרית שלהם בזמן האינטראקציה עם תיירים.

לדברי ד"ר ברגרן, האוכלוסייה המקומית תלויה בתיירות הדולפינים, אולם אם הפעילות לא תווסת, הדולפינים יעזבו. "למרבה הצער, ללא ויסות, תיירות הדולפינים מביאה עמה אתגרים משלה. באופן כללי, הדולפינים משתמשים ביותר אנרגיה ממה שהם מקבלים, כי הם לא נחים ואוכלים מספיק אבל שוחים יותר בזמן שהם מנסים להתחמק מסירות התיירים". ד"ר ברגרן הוסיף: "המסר שלנו הוא, שמרו מרחק וחשבו תחילה על הדולפינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully