וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וביידן שוחחו בניסיון לסיים המשבר

לפי העיתון "ניו יורק טיימס", ראש הממשלה וסגן נשיא ארה"ב שוחחו הלילה בטלפון, במסגרת המאמצים לסיים את המשבר בין המדינות. לא נמסרו פרטים על תוכן השיחה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחחו הלילה (רביעי) בטלפון, ככל הנראה בניסיון להביא לסיום המשבר סביב תוכנית הבנייה בשכונת רמת שלמה בירושלים. כך מסר גורם בבית הלבן לעיתון "ניו יורק טיימס". עם זאת, לא נמסרו פרטי השיחה. בלשכת ראש הממשלה לא הכחישו את הדיווח.

השיחה התקיימה אחרי שהבית הלבן ומזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הדגישו אמש את חוזקו של הקשר בין ישראל וארצות הברית. דוברו של ברק אובמה, רוברט גיבס, אמר כי במערכת יחסים הדדית והבוגרת שיש לישראל ולארצות הברית יכולה גם להתקיים מחלוקת. "זה לא שובר את הקשר הבלתי ניתן לשבירה שיש לנו עם הממשלה הישראלית והעם הישראלי לגבי הביטחון שלהם", אמר גיבס, והוסיף כי ארה"ב מגנה אירועים בצד הישראלי ובצד הפלסטיני שמסבכים את האפשרות לקיים שיחות שלום ישירות.

"קשר קרוב ובלתי ניתן לערעור"

קודם לכן הצהירה מזכירת המדינה האמרקיאית הילרי קלינטון כי בין ארצות הברית וישראל קיים "קשר קרוב ובלתי ניתן לערעור". קלינטון הוסיפה כי ארה"ב נשארה מחויבת באופן מוחלט לשמירה על ביטחון ישראל.

יחד עם זאת, קלינטון הצהירה כי על ישראל להוכיח באופן מעשי את מחויבותה לתהליך השלום במזרח התיכון. קלינטון חזרה ואמרה כי ממשל אובמה עדיין ממתין לתגובתה של ישראל באשר לצעדים שבהם ניתן לתקן את הנזק שנגרם בעקבות הודעת ישראל על בניית 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים. "בשיחות האינטנסיביות שקיימנו עם בכירים ישראלים, דנו בצעדים שעל ישראל לבצע כדי להוכיח את מחויבותה ההכרחית לתהליך השלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לדברי קלינטון כי "מדינת ישראל מעריכה ומוקירה את הדברים החמים שאמרה מזכירת המדינה קלינטון על הקשר העמוק בין ארה"ב לבין ישראל ועל מחוייבות ארה"ב לביטחונה של ישראל. ממשלת ישראל הוכיחה בשנה האחרונה את מחויבותה לשלום הן במילים והן במעשים. לעומת זאת הפלסטינים מערימים תנאים מוקדמים לחידוש התהליך המדיני כפי שלא עשו במשך 16 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully