וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת דמים בתאילנד: דם הותז על בית רה"מ

מתנגדי רה"מ התאילנדי אבהיסיט שפכו דם מחוץ לשערי ביתו בבנגקוק, אחרי שאתמול עשו זאת בכניסה לפרלמנט. דרישתם: לקיים בחירות חדשות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מחאת הדמים של מתנגדי הממשלה בתאילנד הגיעה הבוקר (רביעי) לביתו של ראש הממשלה בבנגקוק. כוחות הביטחון בעיר הבירה התאילנדית התירו למספר מצומצם של אנשי ארגון החולצות האדומות לשפוך דם מחוץ לשערי הבית. ראש הממשלה ומשפחתו לא היו בבית בעת האירוע.

כ- 1,500 שוטרים נפרשו בסביבה כדי למנוע הסלמה במחאה, שעד כה נשמר במהלכה סדר יחסי. ב-BBC פורסם כי המפגינים אמרו שהם ימשיכו מבית ראש המשמלה לשגרירויות זרות, לאחר שדווח כי סוכנויות מודיעין זרות הזהירו את הממשלה כי ההפגנות עלולות להפוך לאלימות.

זהו היום הרביעי למחאת תומכיו של ראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה, הדורשים מראש הממשלה אבהיסיט לפזר את הפרלמנט ולקיים בחירות חדשות, ונראה שהיא מאבדת מכוחה. אתמול שפכו המפגינים ליטרים מדמם מול שערי הפרלמנט בבירה, ולאחר מכן קיים איש דת טקס להטלת קללה על ראש הממשלה.

ארבע שנים אחרי שהודח בהפיכה צבאית, טקסין עדיין נהנה מפופולריות בקרב תאילנדים כפריים ועניים, שהעניקו לו ניצחון מוחץ בשתי מערכות בחירות. לאחר שהודח וגלה מתאילנד הוא נשפט בהיעדרו ונידון לשנתיים מאסר בשל לקיחת שוחד וטובות הנאה. בחודש שעבר בית המשפט אף הורה לחלט 1.4 מיליארד דולר מהונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully