וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המהומות: הר הבית נפתח למבקרים

המשטרה פתחה הבוקר את מתחם ההר למבקרים בני כל הדתות, אף שאתמול נפצעו 15 שוטרים ועוד עשרות פלסטינים בעימותים בירושלים. בנוסף, צה"ל הסיר את הסגר שהוטל על יהודה ושומרון. גורם במשטרה לוואלה! חדשות: "כל ניסיון להפר את הסדר בבירה ייתקל ביד תקיפה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המשטרה פתחה הבוקר (רביעי) את מתחם הר הבית למבקרים בני כל הדתות. זאת בעקבות הערכת מצב שקיימה משטרת ירושלים. כוחות משטרה גדולים פרוסים במתחם. בנוסף, צה"ל הסיר הלילה את הסגר שהוטל על שטחי יהודה ושומרון.

סנ"צ שמוליק בן-רובי, דובר מחוז ירושלים של המשטרה, מסר לוואלה! חדשות: "כוחות גדולים פרוסים מסביב להר הבית, בסמטאות העיר העתיקה ובכפרים ומוכנים לכל התפתחות. כל ניסיון להפר את הסדר ייתקל באופן מיידי ביד תקיפה".

בתוך כך הבוקר מתרחשים מספר עימותים אלימים ברחבי יהודה ושומרון בין פלסטינים לכוחות צה"ל. זאת על רקע האירועים אתמול במזרח ירושלים. סמוך לבית אל פוקא, דרומית לשכם, מיידים כ-100 מפגינים אבנים אל עבר כוחות צה"ל, שמפעילים נגדם אמצעים לפיזור הפגנות. סמוך לכפר בית ענון, צפונית לשכם, מפגינים כ-20 פלסטינים ומיידים אבנים אל עבר כח צה"ל שנמצא במקום. סמוך להתנחלות תקוע נרשמו מספר מקרים של ידויי אבנים אל עבר כלי רכב ישראליים וכן סמוך להתנחלות נווה צוף הפגינו פלסטינים וידו אבנים אל עבר כוחות צה"ל. עד כה בכל האירועים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בעימותים והפגנות רבות שנערכו אתמול במזרח ירושלים נפצע שוטר יס"מ בירי מידו. הוא פונה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קל. 14 שוטרים נוספים נפצעו אתמול קל מיידוי אבנים, וכ-60 מיידי אבנים ומפגינים ערבים נעצרו עד לשעות הערב. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, אמר אתמול כי "רואים סימנים להפרות סדר, אבל לא סימנים המעידים על אינתיפאדה שלישית".

גם קצין בכיר באוגדת יהודה ושומרון אמר אתמול "שלפי מה שאנחנו רואים בשטח, לא נראה שהעימותים הולכים לקראת אינתיפאדה". לדבריו, חמאס אינו מצליח "להבעיר את השטח" כהגדרתו לא רק בשל חששם של התושבים המקומיים מהרעה במצבם הכלכלי, אלא גם בשל פעילות יעילה של מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. הבכיר טען כי "הגורמים הדומיננטיים היום הם כוחות הביטחון, ונאומו של חאלד משעל – אין בכוחו להשפיע על השטח. האלפים אינם יוצאים לרחובות. בפועל, אנחנו רואים שהיכן שיש הפרות סדר - כוחות הביטחון הפלסטיניים מגיעים ופועלים היטב וביעילות. הם מביאים כוחות גדולים ומשתלטים על האירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully