וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מתחמשת לקראת תקיפה באירן

על פי דיווח בעיתון "סקוטלנד הראלד", צבא ארה"ב העביר לאי דייגו גרסיה מצבור של פצצות חכמות חודרות בונקר. על פי הדיווח, הפצצות אמורות לשמש במקרה של תקיפת מתקני הגרעין באירן

צבא ארצות הברית העביר מאות פצצות "חודרות בונקרים" לאי הבריטי דייגו גרסיה הנמצא באוקיינוס ההודי. על פי הדיווח בסוף השבוע בעיתון "סקוטלנד הראלד", מטרת הצעד היא הכנה לקראת תקיפה אפשרית באירן, כיוון שהאי שוכן במרחק של כ-5,000 קילומטרים מחופי אירן.

על פי הדיווח בעיתון, הממשל האמריקאי חתם כבר לפני כחודשיים על הסכם עם ממשלת בריטניה, במסגרתו תועבר תחמושת כבדה לאי. על פי תעודת המשלוח של הצי האמריקאי, שפורסמה באתר מכרזים של הצבא האמריקאי, במשלוח ישנן 385 פצצות מסוג "בלו", המשמשות לחדירת בונקרים תת-קרקעיים.

מומחי צבא סיפרו לעיתון, כי הם מעריכים שהתחמושת הוצבה בדייגו גרסיה לקראת תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין של אירן. משרד ההגנה הבריטי הודיע בעבר כי ארצות הברית תהיה חייבת לקבל אישור בכדי להשתמש באי עבור פעולות תקיפה צבאיות. האי דייגו גרסיה שימש בעבר להפצצות בעירק בזמן שתי מלחמת המפרץ, ב-1991 וב-2003, מוצבים בו כ-50 חיילים ואנשי צוות בריטיים ויותר מ-3,200 חיילים של צבא ארצות הברית.

אתמול אמר מפקד פיקוד המרכז האמריקאי הגנרל דיוויד פטראוס, האחראי על פעילות צבא ארצות הברית במזרח התיכון כי מסתמן שחל עיכוב בהתקדמותה של אירן בפיתוח נשק גרעיני. הוא הביע אמון כי לרפובליקה האיסלמית לא תהיה פצצת אטום השנה. "אני לא חושב שתהיה להם פצצת אטום בשנה הקלנדרית הזאת", אמר פטראוס לפאנל של הסנאט האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully