וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל בסכנת התייבשות, יש לשנות גישה"

קואליציית ארגוני הסביבה גיבשה שורת המלצות לפתרון משבר המים. על פי המסמך, אפשר יהיה לחסוך מאות מיליוני מ"ק מים ו-2 מיליארד שקלים בשנה. "חזון מים חדש הוא צו השעה"

מסמך מדיניות חדש של קואליציית ארגוני סביבה שיוגש היום (רביעי) לשר התשתיות עוזי לנדאו, קובע כי משבר המים החמור הפוקד את המדינה הוא סכנה ממשית, ולכן יש לאמץ "גישה סביבתית חדשה בניהול משק המים בישראל". לפי המלצות הדו"ח, שינוי גישה "יביא לחיסכון של מאות מיליוני מ"ק מים בשנה, הקטנת הצורך בהתפלה בהיקף של מאות מיליוני מ"ק וחיסכון של כשני מיליארד שקל למשק בשנה".

בקואליציית ארגוני הסביבה חברים 8 ארגוני סביבה, ביניהם החברה להגנת הטבע ואדם, טבע ודין, והמסמך הציע שינוי במדיניות המים שיושג עד 2030. בין המלצות המסך, מציעה הקואליציה בנושא הצריכה הביתית לאמץ יעד של 83 מ"ק לנפש לשנה וזאת במקום יעד של 115 מ"ק לנפש בשנה שתכננה רשות המים. צמצום זה יביא לחיסכון של 330 מלמ"ק בצריכה הביתית ב- 2030.

באשר להתפלה, בניגוד לתכניות העתידיות של רשות המים לפיתוח מתקני התפלה בהיקף של 1,120 מלמ"ק בשנת 2030, הקואליציה מציעה להסתפק בכמות של כ – 720 מלמ"ק. התכנון ייעשה תוך שימור מרבי של משאב הקרקע, צמצום פליטות גזי חממה והמענות מפגיעה בסביבה הימית.

לפי הנתונים שהוצגו במסמך, צריכת המים הצפויה בשנת 203, צפויה להיות 3025 מלמ"ק, על פי הגישה הקיימת. לעומת זאת, על פי הגישה הסביבתית של הקואליציה הסביבתית, תרד הצריכה ב- 365 מלמ"ק לשנה.

במסמך הובאו הנחיות נוספות לגבי נושא מניעת זיהום מקורות המים ועדכון תקנות איכות מי השתייה. כמו כן, הקואליציה מצאה לנכון להציע את הקמת פרקליטות ייעודית לנושאי הסביבה.

בקואליציית ארגוני הסביבה טוענים כי "משבר המים החמור הפוקד את ישראל, מעמיד בסכנה מוחשית את מקורות המים הטבעיים. היעדר חזון סביבתי הוא מהגורמים המרכזיים שהביאו אותנו למצב בו נמצא משק המים כיום. לכן גיבוש חזון ממנו תיגזר מדיניות ארוכת טווח ותכנית פעולה, הוא כורח השעה. יותר אולי מכל משאב אחר, המים משפיעים ומעצבים את איכות חיינו".

  • עוד באותו נושא:
  • משק המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully