וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש לפתוח במו"מ בכל הנושאים"

שר הביטחון קרא לראש הממשלה ולראש הרשות הפלסטינית "להיכנס לחדר אחד ולנהל מו"מ כשכל הנושאים על השולחן. צריך להתקדם לעבר תהליך מדיני כמה שיותר מהר"

שר הביטחון אהוד ברק המבקר בספרד אמר היום (שלישי) כי הדרך היחידה להתקדם בפתיחת המשא ומתן עם הפלסטינים היא "להכניס את נתניהו ואבו מאזן לחדר כדי לנהל משא ומתן כשכל הנושאים על השולחן". ברק אמר את הדברים בתום פגישתו עם שר החוץ הספרדי מיגל מורטינוס, "אנחנו חייבים לעשות כל מאמץ כדי לקדם פתיחת המו"מ עם הפלסטינים. צריך להתקדם לעבר תהליך מדיני כמה שיותר מהר", הוסיף ברק.

במהלך הפגישה דנו ברק ומורטינוס בשורה של נושאים מדיניים וביטחוניים המטרידים את ישראל. בכללם האיום האירני, המצב בסוריה ובלבנון והמצב בשטחים. בנושא האירני אמר ברק לשר החוץ של ספרד, המכהנת כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי כי הגיע הזמן להטיל סנקציות אפקטיביות על הרפובליקה האיסלמית. "נשק גרעיני בידי אירן עלול לאיים על המאזן האסטרטגי באזור", אמר ברק, "אני חוזר ואומר כי מבחינת ישראל כל האופציות נמצאות על השולחן, ואני מציע גם לידידינו לנהוג כך".

שר הביטחון שיבח את הכוח הספרדי במסגרת יוניפי"ל הפועל בדרום לבנון ואת המפקד החדש בגזרה – הגנרל הספרדי אסרטה. יחד עם זאת, הזהיר שר הביטחון ברק מפני התחזקות חיזבאללה על חשבון הריבונות הלבנונית.

בהמשך היום ייפגש ברק עם שרת ההגנה, כרמה צ'קון פיקרארס, ויחתום איתה על הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני-אסטרטגי בין שתי המדינות. בשעות הערב ייפגש שר הביטחון ברק עם ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגס זפאטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully