וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המשבר: ביקור מיטשל בישראל נדחה

שליח ארה"ב למזרח התיכון לא יגיע היום לישראל כל עוד ישראל לא תביע נכונות להתחייב למגעים עם הפלסטינים, כך הצהיר גורם בכיר בממשל אובמה. "יחסי ישראל-ארה"ב עומדים במבחן"

ביקורו המתוכנן בישראל של שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, נדחה, כך הודיעה הבוקר (שלישי) שגרירות ארה"ב בישראל לנשיא שמעון פרס שאמור היה להיוועד עם מיטשל. בעיתון ה"ניו יורק טיימס" דווח כי גורם בממשל אובמה מסר כי ביקורו של מיטשל מותנה בהתחייבותה של ישראל להשיג התקדמות משמעותית במגעים עם הפלסטינים.

לדברי הגורם, במהלך השיחה "המתוחה" עם נתניהו העלתה קלינטון מספר נושאים "בוערים", ביניהם "הסטטוס של ירושלים". לדבריו, ארה"ב מצפה מישראל להגיב באופן רשמי עוד היום ולהתייחס להכרזות בדבר תוכנית הבנייה בעיר. "אנחנו חייבים לקבל הבטחה שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם. אם ישראל אינה מסוגלת לבצע התחייבות כזאת, הדבר מעורר שאלות לגבי יכולתה להתחייב לתהליך השלום וליחסים עם ארה"ב בפרט. ממשל אובמה רואה בהצלחת תהליך השלום במזה"ת חשיבות עליונה, ומצפה מנתניהו להתחייב באופן מלא לשיחות שלום. אנחנו מעמידים זאת במבחן", אמר הגורם.

במקביל הצהיר דובר מחלקת המדינה האמריקאית פיליפ קראולי כי "אין זו שאלה של 'האם מיטשל יבוא לאזור', אלא של 'מתי הוא יבוא'. אנו רוצים לוודא ששני הצדדים יתחייבו לכך שבביקורו של מיטשל ייעשו מאמצים לקידום המגעים", בהתייחסו להחלטת ישראל לבנות 1,600 יחידות דיור במזרח ירושלים. לדבריו, וושינגטון ממתינה עדיין לתגובתה הרשמית של ישראל בנוגע לנקודות שהועלו בשיחת טלפון שהתקיימה ביום שישי בין הילרי קלינטון ובנימין נתניהו. כפי הנראה בשלב זה, מיטשל צפוי לטוס בהמשך היום ישירות לרוסיה, שם ינהל פגישה עם נציגי הקוורטט.

מתקפת אובמה חריפה מדי?

בתוך כך, בקונגרס האמריקאי נשמעו גם קולות אחרים, אשר צידדו בישראל וביקרו את ממשל אובמה. חברי הקונגרס, ג'ו ליברמן וג'ון מקיין, קראו אמש לממשל אובמה להפסיק לגנות ולבקר את ישראל.

הסנטור ג'ו ליברמן, חבר המפלגה הדמוקרטית, טען כי יש להניח בצד את ה-"מריבה" עם ישראל, אשר מהווה חלון הזדמנויות מסוכן אשר אויביה של ארה"ב, בראשם אירן, יכולים לנצל. ליברמן הוסיף כי ביקורתו של סגן הנשיא האמריקאי ביידן על ישראל היתה "חריפה מדי".

לדבריו הצטרף גם חבר המפלגה הרפובליקנית, הסנטור ג'ון מקיין, אשר הפסיד לאובמה בבחירות לנשיאות ב-2008. מקיין הזכיר את היחסים המתמשכים והטובים בין ארה"ב וישראל, ואף ציין לשבח את החלטת ראש הממשלה נתניהו להתנצל בפומבי על התקרית.

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונת ממשלתו להמשיך לבנות בבירה. "הבנייה בירושלים תימשך בכל מקום כפי שהיה מקובל ב-42 השנים האחרונות", אמר נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שנערכה במשכן הכנסת. ראש הממשלה הוסיף כי החלטת הקבינט על סיום ההקפאה בתום עשרת החודשים מחייבת. את הדברים אמר ראש הממשלה במענה לשאלת ח"כ ציפי חוטובלי בנוגע להשלכות העימות עם ארה"ב, על סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

עדכון ראשון: 00:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully