וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר יהדות התורה: "חרדים לא אשמים בהכל"

במהלך דיון בישיבת הנהלת הקואליציה בנושא חוק הפרוות, תקף ח"כ אליעזר מוזס את היחס התקשורתי לחרדים. "התקשורת החילונית זועקת 'חרדים' בכל נושא"

יו"ר יהדות התורה, ח"כ אליעזר מוזס קרא היום (שני) במהלך ישיבת הנהלת הקואליציה בנושא חוק הפרוות להרגעת הרטוריקה האנטי-חרדית בתקשורת. לדבריו, "התקשורת החילונית זועקת 'חרדים' בכל נושא. רוצים לבנות בחריש - החרדים מפריעים. חדר מיון בברזילי – חרדים. תחבורה – חרדים. יחסי ישראל ארה"ב – שוב החרדים עם יוזמות הבנייה ברמת שלמה. ועכשיו גם חוק הפרוות". מוזס קרא לחברי הקואליציה להחזיר את החוק לדיון מחודש בוועדת השרים.

באחרונה דנה ועדת החינוך בהצעת חוק צער בעלי חיים האוסרת שימוש וייצור פרוות. החוק אושר בקריאה ראשונה אך הוחזר לוועדת השרים לחקיקה שהרחיבה אותו וקבעה כי כל פרווה שהיא (למעט בקר) תיאסר, מלבד מוצרי דת ומסורת. גם להצעה זו התנגד מוזס. "אל תאסרו ואל תחריגו", אמר. לטענתו, רוב מוצרי הפרווה בארץ הם מוצרי דת ומסורת כמו כובעים, שטריימל וכו' "החריגה היא בדרך כלל על יוצא דופן, לא על הכלל". הוא אף הביע סלידה מההסתה נגד הציבור החרדי ומהשפעת החוק על שחיטה כשירה באירופה.

בסיכום הדיון הוחלט לקדם את הצעת המקורית הנוגעת לפרוות מחתולים וכלבים בלבד (חיות מחמד). הרחבתו של החוק לא תאושר עד להגעת הצדדים להסכמה ביניהם. יו"ר ועדת החינוך ח"כ זבולון אורלב צידד אף הוא בהחלטה. "אני אישית תומך בחוק, אך לא אוכל לקדמו בוועדה עד שח"כ הרב מוזס יסכים איתו, כי אין לי שום עניין לפגוע בציבור החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully