וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאן גרים בכיף האנשים העשירים בעולם

הדירה במגדלי אקירוב של ברק נראית כפחון דל לעומת ביתם של עשירי העולם הספונים באחוזות מפוארות בשווי עשרות מיליוני דולרים. נחשו למי יש יותר גדול, לביל גייטס או לוורן באפט?

הוא אמנם ירד למקום השלישי ברשימה המעודכנת של האנשים העשירים ביותר בעולם לפי הירחון "פורבס", אך ביתו של וורן באפט, לא היה נכנס אפילו לרשימת הבתים המפוארים במדינת נברסקה, בה הוא מתגורר. זה בגלל שבאפט - שפורבס מעריך את הונו ב-47 מיליארד דולרים - מתגורר באותו בית שקנה ב-1958 תמורת 31,500 דולרים. ביתו, שגודלו כ-550 מ"ר, כולל חמישה חדרי שינה. לדברי באפט, יש בו את כל מה שהוא צריך, במיוחד מגרש כדוריד פרטי לשמירה על הכושר.

ביתו של וורן באפט באומהה, נברסקה. Nati Harnik, AP
המיליארדר הצנוע. ביתו של וורן באפט באומהה שבנברסקה/AP, Nati Harnik

ביתו של מנכ"ל חברת ברקשייר האת'אוויי הוא בהחלט שונה מהאחוזות בהן מתגוררים שכניו לרשימה. חברו הטוב, ושותפו במשחקי הברידג' ביל גייטס, מתגורר באחוזה שגודלה כ-6,100 מ"ר ובנויה בתוך הר על גדות אגם וושינגטון, סמוך לסיאטל. בין השאר, ביל גייטס, האיש השני הכי עשיר בעולם לפי פורבס עם הון המוערך ב-53 מיליארד דולרים, ומשפחתו יכולים להתפנק בבריכה מפוארת בעלת מערכת שמע תת-מימית, אולם כושר ענק וחדר אוכל ל-24 בני אדם. לבית מובילות 84 מדרגות, אך יש גם מעלית למי שלא נמצא מכושר.

ביתו של ביל גייטס – אגם וושינגטון, סיאטל. GettyImages
ביתו של גייטס כולל אולם כושר ענק וחדר אוכל ל-24 בני אדם/GettyImages

שלושה מקומות מתחת לגייטס ברשימה נמצא איל המתכת ההודי לאקשמי מיטאל, המתגורר באחד הבתים היקרים ביותר בבריטניה. מיטאל, האיש העשיר בממלכה עם הון המוערך ע"י בפורבס ב-28.7 מיליארד דולרים, שילם בשנת 2004 128 מיליון דולר תמורת ארמון בין 12 חדרים באזור קנזינגטון. לבית יש בריכה פנימית, חמאם וחנייה ל-20 מכוניות. השיש בבית הגיע מאותה מחצבה שסיפקה חומרי בנייה לטאג' מאהל, והשכנים: הסולטאן מברונאי ומלכת אנגליה.

ביתו של לקשמי מיטל - קנזיגטון, לונדון. GettyImages
הנאים השכנים בעינך? ביתו של לאקשמי מיטאל בקנזינגטון/GettyImages

סוגר את הרשימה שלנו הוא היהודי הראשון ברשימה, לארי אליסון, שנמצא במקום השישי עם הון המוערך ב-28 מיליארד דולרים. על פי הערכות, אליסון שילם כ-200 מיליון דולרים בשנים האחרונות לקניית 12 בתים במליבו שבקליפורניה כדי ליצור אחוזה פרטית על שטח של 93 דונמים. האדריכלות היא בהשראת ארמון בעיר היפנית קיוטו, ועל פי דיווחים, עלות הבנייה הגיעה ל-200 מיליון דולרים.

ביתו של לארי אליסון, קליפורניה. David McNew, GettyImages
סיונארה אליסון. ביתו של לארי אליסון במליבו שבקליפורניה/GettyImages, David McNew

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully