וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפא"ק: "דאגה חמורה" מיחס הממשל לישראל

השדולה הפרו-ישראלית פרסמה הודעה בה היא קוראת לבית הלבן להשיב את היחסים עם ישראל למסלולם. זאת נוכח דברי הבכירים בממשל בימים האחרונים בגנותה של ישראל

שדולת איפא"ק פרסמה הלילה (שני) הודעה בה נמסר כי היא מתייחסת להתבטאויות האחרונות של בכירים בממשל אובמה כלפי ישראל ב"דאגה חמורה". השדולה קראה לבית הלבן לנקוט בצעדים מידיים להפיג את המתח ביחסים בין המדינות, שהדרדרו לאחר ההחלטה הישראלית על בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה שבצפון מזרח ירושלים בעת ביקורו בשבוע שעבר של סגן הנשיא ג'ו ביידן בישראל.

"ישראל היא בעלת הברית הקרובה ביותר של ארה"ב במזרח התיכון", נכתב בהודעת השדולה, "היחסים בין ישראל לארה"ב מבוססים על האינטרסים האסטרטגיים האמריקאים, על הערכים הדמוקרטיים המשותפים ועל מחויבות רבת שנים לשלום האזור". באיפא"ק מסבירים כי, "האינטרסים המשותפים נוגעים לכל היבטי החיים בארה"ב ועל יחסינו עם המדינה היהודית, והם נהנים מתמיכה רחבה בקונגרס ובציבור האמריקאי".

בשדולה קוראים לממשל "להימנע מדרישות פומביות והצבת לוחות זמנים לישראל, איתה ארה"ב חולקת אינטרסים וערכים משותפים". באיפא"ק קוראים לממשל להתמקד בנושאים המרכזיים לטעמם – הטיפול בתכנית הגרעין האירנית וחידוש שיחות השלום בין ישראל ושכנותיה הערביות. "אנחנו קוראים לממשל לעבוד בצמוד ובאופן פרטי עם שותפינו הישראלים, בדרך המתאימה לבעלי ברית, בכדי לפתור מחלוקות בין שתי המדינות".

מזכירת המדינה הילרי קלינטון תהיה הנואמת הראשית בכנס השנתי של השדולה שיתקיים בשבוע הבא. זאת לאחר שבסוף השבוע נזפה קלינטון בראש הממשלה בנימין נתניהו על אישור הבנייה בשכונת רמת שלמה. במהלך השיחה בין השניים הסבירה מזכירת המדינה כי "הצעד שלח מסר שלילי ביותר בנוגע לקשרים שבין ישראל לארה"ב".

אתמול הצטרף דיוויד אקסלרוד, יועצו הבכיר של הנשיא אובמה, לשורת המבקרים של ישראל בחוגו של הנשיא. בראיון ברשת ABC אמר אקסלרוד כי ההחלטה על הבנייה היא עלבון לארצות הברית והרסנית לתהליך השלום במזרח התיכון. "זה היה עלבון, זאת היתה פגיעה, אבל יותר מזה, זה חותר תחת המאמץ השביר של תהליך השלום במזרח התיכון , אמר אקסלרוד. "זה ציער את כל מי שמקדם את הרעיון של שלום וביטחון באזור". אקסלרוד הוסיף כי "נראה שההחלטה היתה צעד מחושב לחתור תחת שיחות הקירבה בין ישראל ולפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully