וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיהום שובר שיאים: בב"ש עד פי 38 מהתקן

ביממה האחרונה נרשמו ברחבי הארץ רמות גבוהות במיוחד של זיהום כתוצאה מאובך. הסיבה לזיהום האוויר הגבוה - שקע שרבי שהוביל אבק מצפון אפריקה. השרב צפוי להישבר מחר בצהריים

השרב שפקד את ערי ישראל ביממה האחרונה (ראשון) היה אביכי במיוחד, למעשה מדובר באחד הימים המזוהמים ביותר שחווינו בתקופה האחרונה. מנהלת מערך הניטור במשרד להגנת הסביבה, ד"ר לבנה קורדובה ביז'ונר מסרה כי "ביממה האחרונה נרשם זיהום אוויר כבד ביותר". מנתוני מרכז הניטור הארציים עולה כי רמת הזיהום ביממה האחרונה היתה אף גבוהה יותר מזו שנרשמה בשבוע שעבר.

באופן כללי, ניתן לומר שריכוזי האבק הגבוהים ביותר נמדדו באזור גוש דן. הריכוזים גבוהים במיוחד, והשיאים בזיהום האוויר מרקיעי שחקים. במרכז הניטור מסבירים כי הסיבה לזיהום האוויר הגבוה היא שקע שרבי שהגיע מכיוון צפון אפריקה, ו"הסיע לאזורנו אבק רב". האחוזים צפויים להישאר גבוהים עד מחר בצהריים, כאשר תורגש ירידה משמעותית ברמת האבק באוויר.

זיהום האוויר הגבוה ביותר נמדד בבאר שבע, שם נרשם ריכוז אובך ממוצע של 550 מיקרוגרם אבק למ"ק אוויר, פי ארבעה מהתקן. כמו כן מספק מרכז הניטור נתונים לגבי רמת הזיהום המרבית, המייצגת את שיאי הזיהום. בשיא הזיהום בבאר שבע הגיע הזיהום לרמה אסטרונומית של 2,280 מ"ג, פי 38 מהממוצע.

בירושלים נמדד ריכוז אובך ממוצע של 224 מ"ג, פי 1.5 מהתקן, וריכוז המרבי של 1,132, פי 18 מהתקן. במודיעין נרשם ריכוז ממוצע של 324 מ"ג למ"ק אוויר, וריכוז מרבי של 1,590 מ"ג, פי 27 מהתקן. בגוש דן גם נרשם זיהום האוויר גבוה מן הממוצע, שעמד על רמה ממוצעת של 318 מיקרוגרמים, ובשיא רמתו הגיעה ל- 1,306 מ"ג, פי 22 מהתקן. באזור הצפון נרשמו רמות נמוכות באופן יחסי אך עדיין גבוהות מהתקן: בגליל המערבי ריכוז חלקיקי האבק הממוצע ביממה האחרונה עמד על 123 מ"ג, ובקריית אתא – 102 מ"ג.

"מדובר בשיאים זמניים, ואין סיבה להיכנס ללחץ", מרגיעים במשרד להגנת הסביבה. על אף הרמות הגבוהות של חלקיקי האבק, מדובר בתופעה מוכרת ואופיינית לעונה זו. "בתקופת השרבים שלפני פסח הדבר קורה בקביעות בתדירות זו או אחרת. זו לא תופעה חריגה", הוסיפה מנהלת המרכז. יחד עם זאת, היא הזהירה כי "עיסוק בפעילות גופנית מואצת אינו מומלץ לחולי לב, קשישים, נשים בהיריון, ילדים ולכל מי שסובל מקשיי נשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully