וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "לפעול חד-צדדית נגד אירן"

שר החוץ הצרפתי הביע תקווה כי חבילת הסנקציות החדשה נגד אירן תתקבל באו"ם עד יוני. לדבריו, אם ההצעה לא תעבור, ארה"ב ואירופה צריכות לפעול באופן חד-צדדי

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות חדשות נגד אירן לא צפויה להתקבל לפני יוני, כך אמר היום (ראשון) שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר במהלך מפגש של שרי חוץ בצפון פינלנד. קושנר הוסיף שאם ההחלטה לא תעבור, על אירופה וארצות הברית לפעול לבדן.

לדברי קושנר, צרפת ממשיכה בנחישותה להעביר באו"ם סנקציות נגד תכנית הגרעין האירני, אך תמיכתן של סין ורוסיה עדיין אינה בטוחה. "אנו מדברים ומדברים, מנסים להגיע להסכם על ידי משא ומתן, ובו זמנית עובדים על סנקציות. לפני יוני, אני מקווה, אבל מי אני שאקווה או אחליט", אמר קושנר.

אם ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה לא יצליחו להעביר במועצה סנקציות נוספות, הרי שלדידו של קושנר, יש סיכוי גבוה שהאיחוד האירופי וארצות הברית יטילו סנקציות באופן חד-צדדי.

קושנר הוסיף כי צרפת רוצה שחבילת הצעדים תכלול סנקציות נגד בנקים וחברות ביטוח אירניות, ושלילת אישורי נסיעה של אנשים ספציפיים. אך היא לא תתמקד בעם האירני או בסקטור האנרגיה של המדינה. "אנחנו לא מדברים על חסימת ייצוא הנפט ממוצרי הורמוז, גם אם כמה אנשים אסטרטגיים חושבים על זה. זה יהיה פשוט, ברור וכלכלי", אמר קושנר.

שר החוץ הפיני אלכסנדר סטוב, המארח את שרי החוץ של אירופה וטורקיה בלפלנד, אמר כי מתפתח קונצנזוס באיחוד להטלת סנקציות חד-צדדיות, אך עדיין לא ידוע מה יהיה טיבן של הסנקציות . שרי החוץ צפויים לדון בנושא במפגשם הבא בעוד שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully