וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח זכויות אדם "צולב" את ישראל וחמאס

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה את דו"ח זכויות האדם השנתי, שמותח ביקורת על המצור הישראלי בעזה ומדגיש כי אנשי חמאס מעורבים בחטיפות, עינויים ומעשי רצח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

דו"ח זכויות האדם המתפרסם מדי שנה על ידי מחלקת המדינה האמריקאית, מתייחס השנה באופן נרחב גם לנעשה בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית. בדו"ח שפורסם אמש (חמישי) ישנה הרחבה בנוגע להתמודדות של "ישראל בשטחים הכבושים". בפרק זה נכתב בין היתר כי "מאז שנת 2007 ישראל אוכפת בקפדנות את המצור על עזה. בעקבות הלחימה בעזה, ישראל הידקה את המגבלות על המעברים לרצועה. ארגוני זכויות אדם ישראלים ובינלאומיים תיארו את הפעולה הזאת כ'ענישה קולקטיבית' של תושבי עזה".

הדו"ח עוסק גם בהפרות של זכויות אדם שבוצעו על ידי הרשות הפלסטינית, כולל הסתה נגד ישראל. "הרטוריקה של ארגוני טרור פלסטינים כללה ביטויים של אנטישמיות, כמו גם דרשות של מנהיגים מוסלמים דתיים. חלק מאותם מנהיגים דתיים דחו את זכותה של ישראל להתקיים. בנוסף, תחנת הטלוויזיה של חמאס משדרת תוכניות לגיל הרך המהללות שנאת יהודים ופיגועי התאבדות".

עוד נכתב בנוגע למתרחש בתחומי הרשות הפלסטינית כי "בשטחי הרשות מתבצעים מעצרים שרירותיים וכן עינויים. אנשי חמאס ברצועה מעורבים בין היתר בחטיפות, עינויים ובמעשי רצח. ספרי הלימוד הפלסטינים מראים חוסר איזון וחוסר דיוק משווע".

עוד צוין בדו"ח, כי בשנה החולפת חלה ברחבי העולם עלייה משמעותית בגילויי האנטישמיות כלפי יהודים במסווה של ביקורת נגד הציונות. "תבניות חדשות של אנטישמיות 'לבשו' תבנית של ביקורת על הציונות או על המדיניות הישראלית, שחצתה את הקו ועושה דמוניזציה על כל היהודים ובמקרים מסוימים, מתורגמת לאלימות נגד יהודים יחידים". מזכירת המדינה הילרי קלינטון אמרה כי "הדו"ח לא מתייחס לקביעת מדיניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully