וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם חומסקי: "ישראל אשמה באטום האירני"

האינטלקטואל היהודי נועם חומסקי טוען שאירן מפתחת נשק גרעיני בשל חששה המוצדק מתוקפנות אמריקאית וישראלית. "אם הם לא יפתחו הרתעה גרעינית - הם משוגעים"

האינטלקטואל היהודי המוערך נועם חומסקי, מתנגד קולני וותיק של מדיניות ישראל וארה"ב, טוען שאירן חותרת לנשק גרעיני בגלל חששה המוצדק מוושינגטון וירושלים.

"אם הם לא יפתחו הרתעה גרעינית - הם משוגעים", אמר השבוע חומסקי, המזוהה עם השמאל הרדיקאלי במהלך הרצאה באוניברסיטת הארוורד. "פעולות עוינות מצד ארה"ב והלקוחה הישראלית שלה הן גורם עיקרי בהחלטה האירנית אם לפתח יכולות גרעיניות".

לטענתו, הנוכחות המאסיבית של צוללות אמריקאיות בעלות יכולת גרעינית באזור תמנע מאירן לעשות שימוש בנשק שבידיה. "הבעיה נעוצה בהתעקשות המתריסה והצבועה של ארצות הברית, שמחזיקה בעצמה באיום צבאי קבוע באזור כאמצעי ענישה נגד אירן", אמר. עם זאת הזהיר כי "לאיומים בהחלט יש את ההשפעה שלהם, והם מדרבנים את האירנים לפתח נשק גרעיני".

התבטאויותיו של הבלשן והאינטלקטואל נעם חומסקי כבר עוררו בעבר זעם בישראל. כאחד מבכירי האינטלקטואלים בעולם, הספיק חומסקי להביע את דעותיו מעל במות רבות וכינה את ישראל מדינת אפרטהייד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully