וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר ביחסים? טורקיה מחזירה השגריר בשבדיה

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן החליט להחזיר את שגריר טורקיה בשבדיה זאת לאחר שהפרלמנט השבדי אישר החלטה לפיה טבח הארמנים בטורקיה ייחשב כרצח עם

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הודיע אמש (חמישי) כי הוא יחזיר את שגריר טורקיה בשבדיה לאחר שהפרלמנט השבדי אישר החלטה לפיה טבח הארמנים בידי הטורקים במלחמת העולם הראשונה יוגדר כרצח עם. ארדואן אף ביטל ביקור מתוכנן במדינה.

ארדואן מסר בהודעה באתר האינטרנט שלו כי "אנו מגנים בחריפות את ההחלטה, שאושרה משיקולים פוליטיים. ההחלטה איננה תואמת את היחסים הקרובים בין שתי המדינות. אנו מחזירים את השגריר שלנו בשבדיה להתייעצויות". הוא הוסיף כי "אנו מבטלים את מפגש הפסגה בין טורקיה ושבדיה שהיה אמור להתקיים ב-17 במרץ".

בשבוע שעבר גינה ארדואן גינה את החלטת הוועדה ליחסי חוץ בבית הנבחרים האמריקאי להכיר בטבח הטורקים בארמנים במלחמת העולם הראשונה כרצח עם. לדבריו, "טורקיה מבכה ומגנה את ההחלטה. תומכי ההחלטה אימצו עמדה שגויה ולא הוגנת, המתעלמת מחילוקי הדעות ומעובדות היסטוריות". גם נשיא טורקיה עבדאללה גול אמר ש"ההחלטה התקבלה מתוך מניעים פוליטיים ומהווה אי צדק היסטורי".

הממשל באנקרה הודיע כי שגריר טורקיה בוושינגטון יזומן באופן מיידי לסבב התייעצויות – אקט דיפלומטי חריג ביחסים בין שתי המדינות. "אנו חוששים מפגיעה בקשרי טורקיה-ארה"ב וגם מפגיעה במאמצים להביא את הסכסוך בן מאה השנים בין טורקיה וארמניה לכדי סיום", אמר ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully