וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות המקומיות מחריפות את המאבק

מיום ראשון ייפסקו שירותים שונים הניתנים למשרדי ממשלה ולא תפונה מהם אשפה, במחאה על הקיצוץ בתקציב הרשויות. יו"ר השלטון המקומי: "האוצר מנסה לעשות 'הפרד ומשול'"

הרשויות המקומיות מחריפות את צעדי המחאה שלהן על קיצוץ תקציביהן, והחל מיום ראשון יפסיקו את השירותים הניתנים למשרדי הממשלה הממוקמים בחלק מהערים. בין השירותים אותם יפסיקו הרשויות למשרדי הממשלה יהיו גם פינוי אשפה. צעד זה מגיע בעקבות ישיבה אשר התקיימה היום (חמישי) ובה החליט מטה המאבק המשותף של מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות ופורום ה-15 להחריף בהדרגה את המאבק.

בנוסף בשבוע הקרוב יפגינו ראשי הרשויות ואלפי עובדים מול משרד האוצר בירושלים ויערכו תהלוכת מחאה ברחובות הבירה. שבוע לאחר מכן יתקיים כנס חירום של בכירי הרשויות המקומיות וסגניהם ושל הפקידות הבכירה ברחבת הסינמטק בתל אביב. לכנס זה מוזמנים גם ראש הממשלה, שר הפנים ושר האוצר.

מטה המאבק אימץ את העמדה שהביע יו"ר פורום ה- 15 רון חולדאי, וציין כי הוא רואה בשר הפנים אחראי למצב ומצפה ממנו כי ימצא את הדרך לגרום לראש הממשלה ולשר האוצר להעביר את תקציבי החובה הממשלתיים בהיקף הנדרש. ראש צוות המאבק מאיר כהן אמר בישיבה כי "המאבק הוא על מתן שירותים בסיסיים לכל אחד מהתושבים. ללא תקציבים מתאימים לא נצליח לתת שירותי רווחה וחינוך".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר כי "האוצר מנסה שוב לעשות 'הפרד ומשול', אך הפעם זה לא יעבוד. השלטון המקומי כולו מאוחד ויישאר מאוחד. צר לנו כי האוצר מתעקש להוביל למבוי סתום ולמרות ההצהרות כלל לא מדובר על מתווה פשרה. האוצר אינו מעוניין לתקצב את השירותים הממלכתיים כמו חינוך ורווחה ולצערי נראה שאנו רחוקים מפיתרון. אנו לא ששים להפגנות ולמאבק, אך המחויבות שלנו היא לתושבים שלנו כי אחרת הם ישלמו הרבה יותר עבור המים והרבה יותר מסים. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב במשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully