וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני רעשי משנה פקדו את בירת צ'ילה

שתי רעידות האדמה, אחת בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר, פקדו את סנטיאגו בירת צ'ילה בזמן השבעת הנשיא החדש. עד כה לא דווח על נפגעים. בעקבות הרעש פורסמה אזהרת צונאמי

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

שני רעשי משנה חזקים פקדו הערב (חמישי) את סנטיאגו בירתה של צ'ילה דקות מספר לפני תחילת טקס ההשבעה של הנשיא החדש של צ'ילה סבסטיאן פיניירה שהתקיים בבניין הקונגרס הצ'יליאני. עוצמת רעש האדמה הראשון עמדה על 7.2 בסולם ריכטר. בעקבות הרעש, נמלטו אלפי בני אדם מבתיהם.

לאחר טקס ההשבעה אמר נשיא צ'ילה הנכנס כי מדיווחים ראשונים על רעידות המשנה החזקות שפקדו את המדינה עולה שנגרם נזק רב בעיר רנקגואה, הנמצאת כמאה קילומטרים מהבירה סנטיאגו. טרם ידוע אם היו נפגעים ברעש האדמה ומה היקף הנזקים.

צ'ילה, רעידת אדמה, סבסטיאן פינרה. רויטרס
הרעש הבהיל את הנוכחים בטקס ההשבעה/רויטרס

בתוך כך הודיע הצי הצ'יליאני על פרסום אזהרת צונאמי בעקבות רעשי המשנה החזקים. לאחר רעידת האדמה החזקה שפקדה את צ'ילה בסוף החודש שעבר שטפו גלי צונאמי את כל חופי האוקיאנוס השקט והגיעו אף ליפן ולרוסיה.

בשבועים האחרונים המשיכו כוחות הסיוע והחילוץ לעבוד באזורים שנפגעו ברעידת האדמה החזקה שפקדה את צ'ילה. מניין ההרוגים הגיע לכ-800 בני אדם. הרעש החזק בעוצמה 8.8 בסולם ריכטר הורגש בשעות הבוקר בשבת לפני שבועים סמוך לעיר קונספסיון בדרום המדינה. מוקד הרעש נרשם כ-90 קילומטרים צפונית מזרחית לעיר קונספסיון והוא הורגש גם בבירת המדינה סנטיאגו המרוחקת בכ-320 קילומטר ממוקד הרעידה וגרם לקריסת בניינים ופגע במערכת החשמל והתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully