וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגדה של פסח תוציא את פולארד לחירות?

לכבוד הפסח הקרוב, הפיצו פעילים למען שחרור פולארד הגדה בסימן המאבק לשחרור המרגל הישראלי, שסוגר כבר 25 שנים בכלא האמריקאי

בימים אלה, מופצת ברחבי הארץ הגדת פסח בסימן המאבק לשחרורו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, שסוגר השנה 25 שנים בכלא האמריקאי - פרי יוזמתם של פעילים למען שחרור פולארד. מטרת היוזמה - העלאת המודעות ציבורית לנושא שנשכח. "זה לא הגיוני שפרשת פולארד בכלל לא מגיעה לסדר היום הציבורי", סיפר אשר מבצרי, אחד הפעילים הבולטים לשחרור פולארד, "החלטנו להוציא את ההגדה, כדי להחזיר אותו למודעות". ההגדה מופצת בכל הארץ על ידי מתנדבים, ואף נשלחו עותקים גם לחברי כנסת ופעילי ציבור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדת פסח המופצת בימים אלה ברחבי הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודשיים ביקר הרב יעקב שפירא (ראש ישיבת מרכז הרב) את פולארד המוחזק במרכז שיקומי פדרלי בצפון קרוליינה. מיקי וסרטל, שהתלווה לביקור, סיפר: "מצבו הבריאותי של פולארד לא טוב. אמנם חיצונית הוא נראה כפי שכולם ראו אותו בתמונות, אך בדבריו ניתן להבחין בכאב. התסכול ניכר בכל מילה שיוצאת מפיו. אדם שמפח הנפש שנגרם לו מתבטא כמעט בכל אמירה שיוצאת מפיו". לדברי וסרטל, "במהלך כל הביקור ישב נציג הממשל האמריקאי שהאזין בדריכות לכל פרט היוצא מפיו. ג'ונתן עצמו אמנם אינו מדבר על התפתחות כלשהי בעניינו, אך בהחלט מעודכן בכל מה שקורה בישראל, ודאי בכל הקשור בו. אין לו גישה ישירה לאינטרנט, אך הוא מקבל תדפיסים המשאירים אותו מעודכן".

וסרטל והרב שפירא העבירו עמו שעתיים של שיחה בענייני ארץ ישראל. מדבריו, סיפר וסרטל, ניכר כאב גדול, בכל הקשור ליחס לו הוא זוכה ממדינת ישראל, מחוסר האכפתיות שמפגין הממשל הישראלי כלפיו. למרות האכזבה הקשה מהממשל הישראלי, הוא עדיין רואה בישראל כמדינה שלו. "לקראת תום הביקור, שרנו איתו - 'למען אחי ורעי אדברה שלום בך', 'מאין יבוא עזרי', 'בשנה הבאה בירושלים הבנויה'. הרב שפירא אף בירך אותו ברכת כהנים - מעמד מרגש שסחט דמעות מכל הנוכחים".

לדברי מבצרי, מצבו הבריאותי מאוד קשה. "פולארד לא זוכה לטיפול רפואי פרט לעזרה ראשונה. הוא סובל מלחץ דם לא תקין, סכרת, דלקת פרקים כרונית, גלוקומה. רוב הזמן הוא חי בין אסירים קשים, והחשש לחייו גדול. כדי להימנע ממגע ישיר עם שאר האסירים הוא עוסק בניקוי אסלות וחלונות במשך רוב שעות היום. למרות התנאים הקשים הוא שורד, בעיקר בזכות חוסנו המנטאלי". למרות שמדינת ישראל הכירה בו בשנת 1998, הכרה זו מעולם לא הוגשה לממשל האמריקאי - הכרה כזו שלפחות תשפר את תנאי כליאתו. "פולארד עד היום נחשב אסיר פלילי, ולכן תנאיו קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully