וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחוד האירופי תומכים בדו"ח גולדסטון

מדינות האיחוד האירופי פרסמו הודעת תמיכה בדו"ח השופט גולדסטון, שחקר את אירועי מבצע עופרת יצוקה. חברי הפרלמנט מתחו ביקורת על המשך מדיניות הסגר על רצועת עזה

למרות שתדלנות אינטנסיבית מצד קבוצות יהודים באירופה, החליט הערב (רביעי) האיחוד האירופי לאשר את תמיכתו בדו"ח שפרסם השופט ריצ'רד גולדסטון בעקבות אירועי מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה. בהודעת התמיכה שפרסם האיחוד קראו חבריו "לחקור את פשעי המלחמה ולפרסם באופן פומבי את יישום המלצות הדו"ח".

חברי הפרלמנט של האיחוד האירופי דחקו בישראל ובחמאס "לחקור בלא משוא פנים, בשקיפות וביעילות את הטענות שהועלו בדו"ח בנוגע להפרת החוק הבינלאומי ולביצוע לכאורה של פשעי מלחמה". חברי הפרלמנט אף קראו לישראל לסיים את המצור על רצועת עזה ודרשו "פתיחה מיידית, מתמשכת ובלתי מותנית של המעברים".

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון פרסמה הערב הודעת גינוי להחלטה הישראלית לאשר בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים. בהודעה נכתב בין היתר כי "האיחוד האירופי מגנה את החלטת ממשלת ישראל לבנות יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. על ישראל לשנות את ההחלטה הזו. האיחוד האירופי קורא לרשויות בישראל למלא את כל ההתחייבויות בתהליך השלום, על מנת למנוע פעולות שעלולות לסכן את המשא ומתן על הסדר הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully