וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד גינה את נוכחות ארה"ב באפגניסטן

מחמוד אחמדינג'ד הגיע לביקור ראשון באפגניסטן מאז שנבחר שוב לנשיא ותקף את נוכחות הכוחות האמריקאיים באזור. "המדינה שלכם נמצאת בצד השני של העולם, אז מה אתם עושים כאן?"

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ומזכיר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס החליפו ביניהם היום (רביעי) עקיצות במהלך ביקורם החופף באפגניסטן. אחמדינג'ד הגיע הבוקר לעיר הבירה קאבול בזמן שגייטס עמד לסיים ביקור בן שלושה ימים.

במסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא חמיד קרזאי, אמר אחמדינג'ד כי הכוחות הצבאיים של ארה"ב והמערב לעולם לא יביסו את הטרור באמצעות מלחמה באפגניסטן. הנשיא האירני אף תקף את נוכחות הצבא האמריקאי במדינה: "המדינה שלכם נמצאת בצד השני של העולם, אז מה אתם עושים כאן?"

מוקדם יותר האשים גייטס את טהרן בתמיכה בדרג הנמוך של לוחמי הטליבן. בנוסף, הוא טען כי אירן משחקת "משחק כפול" באפגניסטן בכך שהיא ידידותית לממשלה בזמן שהיא מנסה לחתור תחת ארצות הברית. אחמדינג'ד השיב לגייטס באותו מטבע ואמר היום כי ארצות הברית משחקת משחק כפול באפגניסטן על ידי כך שהיא "יצרה טרוריסטים ועכשיו היא אומרת שהיא נלחמת בהם".

ההשפעה האירנית באפגניסטן הולכת וגוברת, במיוחד במערב המדינה, היכן שיש להן קשרי מסחר עמוקים. הנשיא קרזאי הביע תקווה שארצו ואירן תוכלנה לעבוד יחד כדי להביא שלום וביטחון לאפגניסטן. "הבטחנו לאחינו באירן שאנו לא רוצים שישתמשו באדמתנו נגד שכנינו".

גייטס עזב את אפגניסטן זמן קצר אחרי בואו של אחמדינג'ד. הבוקר הוא ביקר בבסיס צבאי במחוז קאבול בו כוחות המערב מאמנים חיילים אפגנים וכינה את ביקורו של אחמדינג'ד כמטריד. "אמרתי לנשיא קרזאי שאנחנו רוצים שלאפגניסטן יהיו יחסים טובים עם כל שכנותיה. אבל אנחנו גם רוצים שכל שכנותיה של אפגניסטן ישחקו משחק גלוי ביחס לממשלת אפגניסטן". גייטס אף התייחס לנסיגת הכוחות המערב: "נתחיל את התהליך לא יאוחר מיולי 2011, אבל הקצב יהיה תלוי בתנאים שבשטח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully