וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב קיבלה התנצלות ארה"ב על השמצת קדאפי

סולחה: ממשלת לוב הודיעה כי היא מקבלת את ההתנצלות מחלקת המדינה האמריקאית על דברים שאמר הדובר שלה נגד קדאפי

לוב הודיעה היום (רביעי) כי היא מקבלת את התנצלותה של ארצות הברית ורוצה להעמיק את הקשרים עמה בכל הנושאים. בכך כנראה מגיעה לסיומה המחלוקת הפוליטית בין שתי המדינות. אתמול התנצל דובר מחלקת המדינה האמריקאי פי. ג'יי קראולי על דברים שאמר בעקבות נאום של שליט לוב מועמר קדאפי, והסביר שהם אינם משקפים את מדיניות ארצות הברית. הוא הוסיף, כי הוא לא התכוון להעליב את לוב.

המחלוקת בין טריפולי לוושינגטון נסבה סביב נאום של קדאפי בחודש שעבר, במהלכו הוא קרא לג'יהאד נגד שוויץ, עמה לוב מסוכסכת מזה זמן מה, בגין האיסור על בניית צריחי מסגדים. בכירים לובים התעקשו שקדאפי התכוון לחרם כלכלי ולא למאבק מזוין. בתגובה, אמר קראולי כי נאום קדאפי הזכיר לו נאום קודם של המנהיג הלובי במהלכו לדבריו, "התעופפו לכל עבר הרבה מילים והרבה דפים, ולא בהכרח הרבה היגיון".

נוכח הדברים האלה, הזמינה לוב את שליח ארה"ב בטריפולי לשיחת בירור והזהירה חברות אנרגיה אמריקאיות הפועלות במדינה כי עסקיהן עלולים להיפגע אלא אם ארצות הברית תתנצל על דבריו של קראולי.

"הייתי צריך להתמקד רק בחששות שלנו מהמונח ג'יהאד, שמאז הובהרו על ידי ממשלת לוב", אמר אתמול קראולי לעיתונאים. "אני מבין שההערות האישיות שלי נתפשו כהתקפה אישית על הנשיא. ההערות הללו לא משקפות את מדיניות ארצות הברית. אני מתנצל אם הן נתפשו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully