וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ההכרזה על בנייה בי-ם מזיקה למו"מ

שר הביטחון מצטרף לביקורת על ההכרזה לפיה ייבנו 1,600 דירות חדשות ברכס שועפט. גורמים בסביבתו: "הפרסום המיותר שבעיתוי זה מזיק למו"מ עם הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי חשוב ביותר"

שר הביטחון אהוד ברק זועם על הודעת משרד הפנים, לפיה אושרו לבנייה 1,600 דירות חדשות בשכונה החרדית רמת שלמה במזרח ירושלים, ששוכנת מעבר לקו הירוק. בסביבת ברק אמרו הבוקר (חמישי) כי "הפרסום המיותר שבעיתוי זה מזיק למו"מ עם הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי חשוב ביותר". גורמים במשרד הביטחון הוסיפו כי "ישראל פעלה ופועלת במשך חודשים רבים ליצירת אמון בין הצדדים על מנת לפתוח במשא ומתן, וראוי שצעדינו המעשיים יביאו זאת בחשבון".

בתגובה לביקורת אמר היום שר הפנים אלי ישי כי הוא "מצטער על עוגמת הנפש שנגרמה. אין לנו עניין להתגרות באף אחד ובטח לא להכעיס את האמריקאים ועוד לעשות זאת ביום שבו ביידן מגיע", אמר ישי בראיון לקול ישראל. למרות זאת הבהיר כי הקפאת הבנייה אינה חלה על ירושלים

גם מזכ"ל האו"ם באן קי מון פרסם הלילה הודעת גינוי לישראל. מלשכתו נמסר, כי הבנייה במזרח העיר נוגדת את החוק הבינלאומי ו"חותרת תחת הניסיון לחזור לתהליך שלום בר קיימא". עוד נאמר כי "ההתנחלויות מפרות את החוק הבינלאומי, ואף נוגדות את ההסכמות שעליהן חתמה ישראל במסגרת מפת הדרכים".

גינוי להחלטה לבנות עוד יחידות דיור במזרח ירושלים הגיע גם מצד האופוזיציה. ממפלגת קדימה נמסר הבוקר, כי "מדובר בשיא נוסף של איוולת מדינית. נתניהו לא שולט בממשלתו ובאין מנהיגות ודרך כל שר פועל בהפקרות. משחקי ההישרדות הפוליטיים של נתניהו פוגעים באינטרסים החיוניים של ישראל, וכששר הביטחון מגנה את ממשלתו - זה כבר רשמי: אין בישראל ראש ממשלה, ויד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל".

"רה"מ חייב לבטל ההחלטה"

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) אמר הבוקר, כי "ראש הממשלה חייב לבטל הבוקר בהוראה מיידית את החלטת הוועדה המחוזית באשר לבניית 1600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים. גם מי שסבור כי בירושלים מותר ואפילו צריך לבנות אינו מקבל את העובדה כי בזמן ביקורו של סגן נשיא ארה"ב, מידידיה הקרובים והטובים של ישראל, משתחררת יוזמה כזו לאוויר העולם. כידוע, לפעמים עושים את זה במים אבל אין צורך לעשות את זה במקפצה".

דברי הביקורת מגיעים לאחר שאמש גינה את הבנייה סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, המבקר בישראל. לדברי ביידן, הוא "מגנה את החלטת ממשלת ישראל לקדם את התכנון לבניית יחידות דיור חדשות. מהות ותזמון ההודעה, במיוחד לאור השקת שיחות הקרבה, הם בדיוק הצעד שמערער את האמון שלו אנו זקוקים כעת".

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים במשרד הפנים הודיעה אתמול, כי אישרה תוכנית לעיבוי השכונה החרדית רמת שלמה הממוקמת בין השכונות רמות לשועפט במזרח ירושלים – הכוללת תוספת של 1,600 יחידות דיור. במסגרת התוכנית, התואמת לתכנית המתאר של ירושלים 2000, מוצעת הרחבתה של השכונה לכיוון דרום ומזרח, תוך שדרוג כביש הכניסה הקיים והוספת כביש גישה נוסף מכיוון מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully