וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרו 1,600 דירות חדשות במזרח ירושלים

בזמן בו מבקר סגן נשיא ארה"ב בישראל, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תוספת של 1,600 יחידות דיור בשכונה חרדית שבמזרח ירושלים. עמותת עיר עמים: "פרובוקציה ישראלית"

מחדשים את המשא ומתן ובמקביל בונים במזרח ירושלים: סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מבקר היום (שלישי) בישראל מתוך מטרה לקדם את חידוש המשא ומתן בין ישראל לרשות. על רקע ביקורו הודיעה היום הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים במשרד הפנים, כי אישרה תכנית לעיבוי השכונה החרדית רמת שלמה הממוקמת בין השכונות רמות לשועפט במזרח ירושלים – הכוללת תוספת של 1,600 יחידות דיור.

במסגרת התוכנית, התואמת לתכנית המתאר של ירושלים 2000, מוצעת הרחבתה של השכונה לכיוון דרום ומזרח, תוך שדרוג כביש הכניסה הקיים והוספת כביש גישה נוסף מכיוון מערב. התוכנית כוללת 1,600 יחידות דיור, בתמהיל המבטיח לפחות 30% של יחידות דיור קטנות יחסית, המיועדות לזוגות צעירים (עד 95 מ"ר). על פי הוועדה, התוכנית כוללת הקצאה נרחבת לצרכי ציבור, אשר "עונה בין היתר גם על חוסרים קיימים בשכונה הותיקה". שטח התכנית עומד על כ- 580 דונם והגודל הממוצע של יחידת דיור הנו 120 מ"ר.

מתכננת המחוז במשרד הפנים, דלית זילבר, אמרה כי "התוכנית משתלבת עם מדיניות משרד הפנים לעבות ולשדרג את שכונות המגורים הותיקות בירושלים ולהגדיל את היצע יחידות הדיור לאוכלוסיות מגוונות בעיר, תוך העלאת איכות החיים של תושבי ירושלים".

עמותת "עיר עמים", עמותה בלתי-מפלגתית העוסקת בסוגיית ירושלים בהקשר של הסכסוך הישראלי-פלסטיני, מיהרה לגנות את ההודעה ואמרה כי "כל בנייה ישראלית נוספת בשכונות שמעבר לקו הירוק בירושלים עלולה להתפרש כפרובוקציה ישראלית ומעמידה בסימן שאלה את תום הלב הישראלי ערב פתיחת שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים. הבנייה פוגעת באווירה הדרושה לניהול שיחות פוריות".

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully