וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הרשויות: אם נתוקצב כראוי, לא נשבות

לקראת השביתה הגדולה המתוכננת מחר ברשויות המקומיות, אומרים בשלטון המקומי כי אם האוצר יסכים להעביר תקציב על סך 2.6 מיליארד שקלים, ייתכן שניתן יהיה לבטל את העיצומים

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המרכז לשלטון מקומי הכריז היום (שלישי) על שביתה כללית החל ממחר ודרש תוספת תקציב של 900 מיליון שקלים. יו"ר השלטון המקומי שלמה בוחבוט קיים מסיבת עיתונאים בתל אביב בהשתתפות פורום 15 הערים הגדולות ופורום המועצות האזוריות.

בוחבוט הדגיש כי סיבת השביתה היא דרישות המועצות המקומיות לתקציב נוסף, ולא על חשבון הערים: "אם האוצר יסכים להעביר לנו תקציב של 2.6 מיליארד שקלים, לא מגזירות שיטיל על הערים הגדולות, אלא מכספי המדינה, הרשויות המקומיות יקבלו את הדבר בהסכמה והשביתה תבוטל".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שמוליק ריפמן, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ממשלתו בפגיעה ברשויות המקומיות "אם מחר בבוקר יהיה משבר קואליציוני, ביבי ימצא את הכסף לממן אותו ובסכומים הרבה יותר גבוהים, אשר צריכים להיות מועברים לחינוך, רווחה וכו'", הכריז ריפמן.

יו"ר פורום 15 הערים וראש עיריית ת"א, רון חולדאי, אמר כי "אלה כספים שצריכים להגיע אל האזרחים באמצעות הרשויות המקומיות, ומצגים את זה כאילו יש מאבק בין השלטון המרכזי בין לשלטון המקומי. ולכן המאבק הזה הוא משותף".

חלק מראשי הרשויות השובתות יעבירו מחר בזמן השביתה שיעורי אזרחות לתלמידי תיכון בכיתות י' - י"ב, ויסבירו בהם על תפקידו וחשיבותו של השלטון המקומי בחיי האזרח. בין כל ראשי הרשויות שילמדו מחר, ילמדו גם אנשי החינוך וראשי הרשויות מאיר כהן מדימונה, דרור אלוני מכפר שמריהו ונחום חופרי מרעננה.

במסגרת השביתה מחר, מלבד אגף הפיקוח העירוני יושבתו גם מחלקות התברואה והגינון ולא יינתנו שירותים עירוניים. מערכת החינוך תפעל כשורה וראשי הערים ילמדו את התלמידים שיעור באזרחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully